اسامی بانوان برگزیده مسابقات سراسری قرآن در رسانه‌ها
کد خبر: 3849364
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها/

اسامی بانوان برگزیده مسابقات سراسری قرآن در رسانه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ صفحات معارفی رسانه‌ها بیش از هر خبر دیگری به انتشار اخباری پیرامون پیاده روی اربعین منتشر کرده‌اند تا در این بین خبر معرفی رئیس جدید بنیاد مسابقات قرآن و معرفی برگزیدگان مسابقات سراسری قرآن در بخش بانوان کمتر دیده شود.

ارسالی //////////// معرفی بانوان برگزیده مسابقات سراسری قرآن و یک انتصاب قرآنی

به گزارش ایکنا؛ شنبه 20 مهرماه صفحات معارفی رسانه‌ها بیشترین توجه را به اخبار پیرامون مراسم پیاده‌روی اربعین داشته‌اند در این بین برخی خبرهای قرآنی نیز بازنشر یافته است که مهم‌ترین آنها معرفی رئیس جدید بنیاد مسابقات سراسری قرآن کریم بوده است.

خبرگزاری تسنیم در گفت‌وگو با یکی از اعضای خبرگان رهبری به بررسی ابعاد مختلف پیاده‌روی اربعین پرداخته است، ایسنا نیز از ورود زائران کشورهای افغانستان و پاکستان به ایران برای حضور در پیاده‌روی اربعین خبر داده است.

ایبنا به برگزاری جشنواره «اشک‌ها و عبرت‌ها» اشاره کرده است و باشگاه خبرنگاران جوان نیز مهم‌ترین ذکری که باید در پیاده‌روی اربعین گفته شود را معرفی کرده است. مهر از انتصاب رئیس جدید بنیاد مسابقات قرآن و نیز معرفی بانوان برگزیده مسابقات سراسری قرآن خبر داده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی از برگزاری نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت روز ملی مبارزه با اسکتبار جهانی، گزارشی مخابره کرده است. خبرگزاری میزان نیز از اجرای پنج سرودنمایش در یکی از موکب‌های مسیر پیاده‌روی اربعین خبر داده است. در ادامه نگاهی گذرا به برخی صفحات معارفی رسانه‌ها انداخته شده است.

تسنیم
خبرگزاری تسنیم امروز 20 مهرماه با آیت‌الله «عباس کعبی» عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری گفت‌وگویی در مورد پیاده‌روی اربعین انجام داده است. این عضو خبرگان رهبری در بخشی از گفت‌وگوی خود با بیان اینکه راهپیمایی اربعین مقاومت‌ساز، طاغوت‌برانداز و تبلور استکبارستیزی است، گفته است: «امروز حوزه‌های علمیه کشور وظیفه سنگینی برعهده دارند و نباید از مطالعه همه‌جانبه ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مردمی زیارت اربعین غافل شوند».

تسنیم همچنین در مطلب دیگری با موضوع اربعین به گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین «رضا صدر»، استاد حوزه و کارشناس دینی پرداخته است تا پاسخی برای پرسش‌هایی نظیر «چرا زیارت اربعین یکی از نشانه‌های شیعه است؟ چه رمز و رازی در اربعین آن حضرت نهادینه شده است؟ آیا اصولاً عدد چهل جایگاه خاصی میان آموزه‌های دینی دارد؟» پیدا کند. وی در بخشی از صحبت‌های خود گفته است: «برای پاسخ به این سؤال لازم است در وهله اول شناختی نسبت به عدد چهل داشته باشیم. آن طور که در آموزه‌های دینی آمده است، عدد چهل جزء اعداد اسرارآمیز است. در دوره حیات ما انسان‌ها در دنیا، با بهره‌گیری از معارف دینی در مدت چهل روز، چهل ماه و یا چهل سال می‌توان به دریچه‌های مهمی از دانش و معرفت رسید. نمونه بارز و مشهودی که در آیات قرآن کریم به حکمت عدد چهل به طور سربسته اشاره شده، مربوط به ماجرای حضرت موسی علیه السلام و میقات آن حضرت است. آنجا که خدای متعال می‌فرماید: «وَ إِذْ وَاعَدْنَا مُوسَى أَرْبَعِینَ لَیلَةً؛ و (به‌یاد آورید) هنگامى را که با موسى چهل شب وعده گذاردیم».
این خبرگزاری همچنین در خبر دیگری از پخش برنامه تلویزیونی «روایت هیأت» همزمان با ایام اربعین حسینی(ع) از شبکه افق سیما خبر داده است. موضوعات مختلفی ازجمله ظرفیت‌ها و کارکردهای هیأت نظیر رسالت‌های هیأت در حوزه خانواده، نقش هیأت در پیشرفت اقتصادی کشور، ظرفیت‌های بین‌المللی هیأت و کارکردهای فراعزاداری هیأت در این برنامه با حضور کارشناسانی نظیر حجت‌الاسلام پناهیان، سهیل اسعد، حسین یکتا و دیگر اساتید حوزه و دانشگاه مورد گفتمان قرار می‌گیرد.
ایسنا
اغلب مطالب خبری منتشر شده در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران به موضوع اربعین اختصاص یافته است که از جمله این موارد،‌ انتشار دو گزارش تصویری از ورود زائران اربعین حسینی از مرزهای پاکستان و افغانستان و نیز حرم امیرالمومنین(ع) در آستانه اربعین است.
ایسنا همچنین در مطلبی که با تیتر «هلا بیکم یا زوارالحسین (ع)» بر روی خروجی قرار گرفته است، گزارشی احساسی از ورود زائران اربعین به کربلا منتشر کرده است. در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: «فرشتگان فوج فوج برای عرض خوش آمدگویی به زوار اربعین امام حسین(ع) مشرف شده و «هلا بیکم یا زوار» سر می‌دهند، هر که را می‌بینی لباس نوکری به تن کرده و خود را وقف محضر بلندمرتبه شاهی می‌داند. پهلو به پهلو خیمه‌ای به پا کرده‌اند و با داروندارشان به زوارالحسین خدمت می‌کنند، هر که کاری می‌کند برای حسین(ع)».
«اعلام فراخوان مسابقه‌ای پیرامون جلوه‌هایی از اربعین»، «سوگواره عاشورایی اقوام در بوستان لاله برگزار می‌شود»، «کدام افراد بیشتر در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند؟» و «اربعین ماندگاری حرکت امام حسین(ع) را مستمرتر کرده است» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در خبرگزاری دانشجویان ایران است.
ایبنا
خبرگزاری کتاب ایران در روز 20 مهرماه صفحه دین را با مخابره پنج خبر به‌روزرسانی کرده که یکی از آنها خبر برگزاری مسابقه کتابخوانی «اشک‌ها و عبرت‌ها» به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان است.
در یکی دیگر از خبرهای این خبرگزاری «محسن جوادی» معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تشکیل کارگروه کتاب‌های دینی را نیازمند همکاری نهادهای حوزی دانسته است. وی در بخشی از این گفت‌وگو درباره مراحل تشکیل این کارگروه و روندی که طی کرده گفته است: «مطالعه‌ای در این باره صورت گرفت، اما کارگروه کتاب‌های دینی آن طور که باید شکل نگرفت که بتواند تصمیمی هم بگیرد. این کار به شکل پروژه‌ای پیش رفت که نتیجه آن پژوهش در اختیار دوستانی است که می‌خواهند به شکل کارگروهی کار کنند».
گزارشی از برگزاری سوگواره «سوره‌های صغیر عاشورا»، راه‌یابی دو کتاب «مشهورات بی‌اعتبار در تاریخ و حدیث» و «ساخت‌گشایی عقلانیت اسلامی» به بازار نشر و گفت‌وگو با مدیر مدرسه کتابت قرآن کریم پیرامون اولین دوره مسابقه کتابت قرآن کریم در حاشیه مسابقات سراسری قرآن کریم از دیگر اخبار منتشر شده در صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان امروز با سه خبر به‌روزرسانی شده است که یکی از آنها حدیثی از امام باقر(ع) درباره فضیلت زیارت کربلا و یکی دیگر نیز بارگذاری مداحی «کنار قدم‌های جابر» با نوای «میثم مطیعی» است.
باشگاه خبرنگاران جوان همچنین در مطلب کوتاهی به معرفی ذکری که باید در اربعین بیشتر تکرار شود پرداخته است. در بخشی از این مطلب می‌خوانیم: «در این مسیر، بسیار از کسانی که اساس قتل حسین بن علی علیه السلام را بنیان نهادند، برائت بجو و بگو: اللَّهُمَ‏ الْعَنْ‏ أَوَّلَ‏ ظَالِمٍ‏ ظَلَمَ‏ حَقَ‏ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تَابِعٍ لَهُ عَلَى ذَلِک؛ اللّهم العنهم ‏جمیعا».
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر در خبری از معرفی رئیس جدید بنیاد مسابقات قرآن خبر داده است. بر اساس آنچه در این خبر آمده است؛ «کریم دولتی» به جای حجت‌الاسلام والمسلمین «علی مقنی» به عنوان رئیس جدید بیناد مسابقات قرآن معرفی شده است.
مهر در خبر دیگری از اعلام نتایج آزمون چهاردهمین دوره اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم خبر داده است. این آزمون مرداد و شهریورماه همزمان در سراسر کشور برگزار ‌شده است. در بخشی از اطلاعیه صادر شده از سوی سازمان دارالقرآن آمده است:‌ «چنانچه هر یک از حفاظ گرامی نسبت به نتیجه آزمون مرحله دوم در هر بخش اعتراض دارند، ضروری است حداکثر تا پایان وقت اداری روز دوشنبه مورخ ۲۹/۷/۱۳۹۸، متن اعتراض خود را با درج نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، شماره تلفن همراه و ثابت و رشته آزمونی خود، به شماره دورنگار ۶۶۹۵۵۹۷۹-۰۲۱ ارسال نمایند. بدیهی است به اعتراضاتی که پس از تاریخ مذکور ارسال شود رسیدگی نخواهد شد».
این خبرگزاری یکی دیگر از خبرهای امروز خود را به برگزاری مراسم اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن در بخش بانوان و معرفی برگزیدگان این بخش اختصاص داده است. بر اساس خبر منتشر شده در خبرگزاری مهر در رشته قرائت تحقیق این مسابقات «هاله فیروزی» از اردبیل و در رشته حفظ کل قرآن کریم نیز «عطیه تبیانیان» از تهران رتبه ممتاز را به دست آورده‌اند. این مراسم روز گذشته در اصفهان برگزار شده است.
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی در اولین روز از آخرین هفته مهرماه سه مطلب خبری بر روی خروجی صفحه قرآن و معارف قرار داده است. در یکی از این مطالب به برگزاری سوگواره‌های عاشورایی اقوام و آوای محرم در تهران خبر داده است. این سوگواره در ادامه ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با عنوان «جلوه سوگ» به همت فرهنگسرای خانواده با هدف معرفی آیین‌های سوگواری اقوام ایرانی و به همت گروه‌هایی از استان‌های کردستان، اردبیل، خوزستان و خراسان از ۲۲ مهر به مدت چهار شب از ساعت ۱۸ تا ۲۰ برگزار می‌شود.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در خبر دیگری از برگزاری چهارمین اجلاسیه «مجاهدان در غربت» خبر داده است. این اجلاسیه همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع)، با حضور اندیشمندان ۳۸ کشور جهان برگزار می‌شود. در این دوره از اجلاسیه که دوشنبه ششم آبان ماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه دامغان برگزار می‌شود، خانواده «شیخ زکزاکی»، «شیخ عیسی قاسم» و خانواده شهدا و جانبازان محور مقاومت اسلامی و همچنین رهبران جبهه‌های مقاومت از کشورهای یمن، نیجریه، میانمار و کشمیر حضور خواهند داشت.
ایرنا همچنین گزارشی از جلسه ستاد بزرگداشت روز ملی مبارزه با اسکتبار جهانی مخابره کرده است. «نصرت‌الله لطفی» قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در این نشست با تاکید بر برگزاری باشکوه‌تر مراسم ۱۳ آبان، بیان کرده است: «استکبارستیزی و مقاومت اسلامی، سرآغاز افول و فروپاشی آمریکا به‌ عنوان شعار ملی مراسم ۱۳ آبان سال جاری انتخاب‌ شده است».
میزان
خبرگزاری میزان نیز در صفحه دین و اندیشه از اجرای یک سرود نمایش در پیاده‌روی اربعین خبر داده است. بر اساس آنچه در این خبر آمده است، موکب سفیر آفتاب در ایام اربعین حسینی در عمود ۹۷۵ به اجرای سرود نمایشی به چهار زبان فارسی، عربی، ترکی و انگلیسی می‌پردازد. این اجرا‌ها از تاریخ ۲۰ مهرماه آغاز خواهد شد و در هر روز پنج نوبت به روی صحنه خواهد رفت.
میزان همچنین در مطلب دیگری به دنبال پاسخی برای این سوال که «در مسیر پیاده روی اربعین چه اعمالی به جا آورده و دعاهایی بخوانیم» رفته است و تلاش کرده است تا پاسخ آن را در گفت‌وگو با یکی از کارشناسان دینی پیدا کند.
این خبرگزاری همچنین از نشست خبری دبیر اجرایی هفتمین جشنواره ملی عکس «خانه دوست» گزارشی منتشر کرده و آن را با تیتر «آخرین خبرها از جشنواره ملی عکس خانه دوست در آستان قدس رضوی» بر روی خروجی قرار داده است. «جواد براتی» در این نشست خبری بیان کرده است: «این دوره از جشنواره در پنج بخش «وقف و نذر رضوی»، «زیارت و آیین‌های زیارتی»، «زائران پیاده رضوی»، «زیر سایه خورشید» و «زیارت‌های نوروزی» برگزار خواهد شد».
فارس
خبرگزاری فارس تا زمان تهیه این گزارش (ساعت 14) با ارسال یک مطلب سعی در به‌روزرسانی صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی داشته و آن را به بارگذاری تلاوت ترتیل صفحه ۱۷۷ قرآن شامل آیات ۱ تا ۸ سوره مبارکه انفال با صدای مرحوم «عبدالباسط محمد عبدالصمد» اختصاص داده است.

انتهای پیام
captcha