راهپیمایی اربعین؛ زمینه‌ای برای ایجاد گفتمان‌های مقاومت اسلامی
کد خبر: 3849581
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳

راهپیمایی اربعین؛ زمینه‌ای برای ایجاد گفتمان‌های مقاومت اسلامی

گروه اجتماعی ــ دبیر کانون منتظران مهدویت دانشگاه تبریز، بیان کرد: راهپیمایی اربعین زمینه آشنایی بیشتر مردم کشورهای مسلمان با یکدیگر و تقویت همبستگی و ارتقای وحدت موجود بین آن‌ها را فراهم کرده است.

راهپیمایی اربعین؛ بستر مناسبی برای ایجاد گفتمان‌های مقاومت اسلامی

عرفان خیرخواه، دبیر کانون منتظران دانشگاه تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر اینکه راهپیمایی عظیم اربعین زمینه‌ساز تحقق تمدن اسلامی است، تأکید کرد: رهیافتی که از این معرفت با توجه به نگاه امیدوارانه آن به آینده حاصل می‌شود، متشکل از مبارزه برای تحقق کارکرد اساسی دین یعنی تحقق قسط و عدل است که با مقاومت ملت‌های تحت ستم در برابر تجاوز دوَل استعمارگر، نوید این زمینه‌سازی‌ها به چشم می‌خورد.

وی اضافه کرد: همچنین این راهپیمایی تجربه گوشه‌ای از زندگی جمعی در دوران ظهورامام زمان(عج) را برای مردمان جهان فراهم می کند که تنها جایی است که قوم و نژاد و جنسیت و اعتبارات جعل شده توسط بشر در آن مکان و زمان تعریف نشده است و تنها یک نیت وجود دارد و آن هم تقویت اسلام و زمینه‌سازی برای ظهور حضرت حجت(عج) و خدمت به دوست‌داران اهل بیت‌(ع) است.

به گفته خیرخواه، هر پدیده تاریخی نسبت به ارتباط و التزام خود با حق و باطل استمرار و بقایی دارد که قیام عاشورا و به تَبَع آن راهپیمایی اربعین نشان از روشن ماندن چراغ حقیقت و هدایت و پرتوافکنی آن به قلب‌ها و ذهن‌های مردمان جهان در چندین قرن پس از وقوع آن حادثه است.

دبیر کانون منتظران مهدویت دانشگاه تبریز تصریح کرد: راهپیمایی اربعین به علت ظرفیت عظیم و بین‌المللی که دارد و مردمان کشورهای مختلف در آن حضور می‌یابند، زمینه آشنایی بیشتر مردم کشورهای مسلمان با یکدیگر و تقویت همبستگی و ارتقای وحدت موجود بین آن‌ها را فراهم کرده و زمینه مناسبی برای نشر و ایجاد گفتمان‌های مقاومت اسلامی در برابر قدرت‌های استکباری دنیا را دارد.

وی تأکید کرد: نهادهای فرهنگی و بین‌المللی با شناخت دقیق شرایط، فضا و مناسبات فعلی جهان می‌توانند نقشی تعیین‌کننده و اثر‌بخش در افکار عمومی و جهت‌دهی این راهپیمایی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha