اربعین قدرت‌نمایی شیعه در تغییر سرنوشت آینده دنیا
کد خبر: 3849936
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
معاون حوزه علمیه مازندران:

اربعین قدرت‌نمایی شیعه در تغییر سرنوشت آینده دنیا

گروه معارف - معاون حوزه علمیه مازندران گفت: حماسه عظیم اربعین حسینی زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است و راهپیمایی اربعین قدرت‌نمایی شیعه در تغییر سرنوشت و آینده دنیا است

اربعین قدرت‌نمایی شیعه در تغییر سرنوشت آینده دنیابه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه مازندران، حجت‌الاسلام جواد تقی‌زاده، معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به اجتماع عظیم اربعین حسینی، تمدن جهانی مهدوی را از اهداف تجمع جهانی اربعین دانست و اظهار کرد: امروز انتظار فرج به منزله کنار نشستن و تماشا کردن نیست بلکه انتظار فرج با جهاد و مبارزه و اصلاح جامعه پیوند خورده است.
وی با بیان اینکه، حماسه عظیم اربعین حسینی زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است، افزود: راهپیمایی اربعین قدرت‌نمایی شیعه در تغییر سرنوشت و آینده دنیا است و حضور گسترده عاشقان و دلدادگان حسینی به ویژه جوانان در این اجتماع عظیم بخش مهمی از مقدمات ظهور است.
تقی‌زاده با بیان اینکه، به رخ کشیدن و عظمت، قدرت و وحدت جهان اسلام، از ثمرات مهم اجتماع عظیم اربعین حسینی است، تصریح کرد: این حضور میلیونی بی‌نظیر موجب ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنان و بدخواهان اسلام و اهل بیت(ع) شده است.

وی، پیاده روی اربعین حسینی را یک حرکت سیاسی- الهی در دنیای امروز یاد کرد و افزود: حفظ محتوای انقلابی راهپیمایی اربعین یک امر بسیار لازم و ضروری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدرس حوزه علمیه مازندران با تأکید بر اینکه عزاداری حسینی ذاتاً یک عمل سیاسی است، ادامه داد: برخی جریان‌های انحرافی همواره تلاش کرده‌اند سیاست را از عزاداری سیدالشهدا بگیرند و آن را صرفاً به رفتاری عاطفی تبدیل کنند.

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه، مهم‌ترین آسیبی که متوجه راهپیمایی اربعین است، سکولار شدن آن است، افزود: بسیاری از دشمنان می‌خواهند این حرکت را از محتوای انقلابی خالی کنند تا پیام حسینی انتقال پیدا نکند.

تقی‌زاده با اشاره به اینکه، امروزه اجتماع عظیم اربعین حسینی، توانسته پیام قیام عاشورا به دنیا منتقل کند، ادامه داد: دشمن از این اثرگذاری پیاده روی اربعین بر افکار و اذهان ملت‌های جهان بسیار هراسان است و می‌کوشد تا حضور مردم را در این حرکت عظیم کمرنگ کند.

انتهای پیام
captcha