رشد آسیب‌ها در حال حاضر به دلیل تغییر سبک زندگی است
کد خبر: 3850015
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

رشد آسیب‌ها در حال حاضر به دلیل تغییر سبک زندگی است

گروه اجتماعی ــ رئیس کل سابق دادگستری کرمان گفت: رشد آسیب‌ها در حال حاضر به دلیل تغییر سبک زندگی و رفتار و پوشش ما در جامعه است و در این رابطه کسی مقصر نیست.

حجت‌الاسلام علی توکلی‌زاده رئیس کل سابق دادگستری استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه گفت: معمولاً دلیل توسعه ساختمان‌های دادگستری و ارتقای نیروهای اداری و قضایی ناشی از کثرت ورودی‌ پرونده‌هاست.

وی افزود: افزایش ورودی پرونده‌ها به دادگستری و شوراهای حل اختلاف به‌دلیل آسیب‌های اجتماعی و اختلافات است و در این رابطه باید بدانیم چه میزان در بروز این مشکلات نقش داشته‌ایم و نباید در بیرون از خود و بیرون از مرزها دنبال مقصر گشت.

حجت‌الاسلام توکلی‌زاده بیان کرد: بسیاری از معضلاتی که سرریز آن‌ها به دادگستری وارد می‌شود ناشی از اقدامات خود ما و کمبود نظارت، پیگیری و آموزش است.

رئیس کل سابق دادگستری کرمان گفت: رشد آسیب‌ها در حال حاضر به دلیل تغییر سبک زندگی و رفتار و پوشش ما در جامعه است و در این رابطه کسی مقصر نیست و اگر خودمان را مقصر بدانیم همه چیز اصلاح می‌شود؛ اما اگر دیگران را همواره مقصر بدانیم، خودمان به افرادی بی‌مسئولیت تبدیل خواهیم شد.

وی با بیان اینکه سبک زندگی و رفتارهای مردم تغییر کرده و می‌بینیم هر فرد و خانواده‌ای به نوعی درگیر مسائلی است، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات ناشی از بلندپروازی است زیرا می‌خواهیم وجه اجتماعی ما افت نکند.

رئیس کل سابق دادگستری کرمان بیان کرد: تلاش برای جایگزینی سبک زندگی اسلامی در همه سطوح قطعاً راه را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باز خواهد کرد. اعتماد زیادی به افراد و نبود نظارت نیز منشأ بروز بسیاری از پرونده‌های کلان امروز در کشور شده است.

انتهای پیام
captcha