تغییر شرایط آیین‌نامه‌ای مسابقات قرآن مناسب نبود
کد خبر: 3850100
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰

تغییر شرایط آیین‌نامه‌ای مسابقات قرآن مناسب نبود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ قاری ملی خوزستانی درباره شیوه جدید مسابقات و تعیین قرعه‌های متفاوت برای شرکت‌کنندگان گفت: عدم تعادل در قرعه‌ها و اشتراکشان فقط در اندازه خطوط آیات، شیوه صحیحی برای انتخاب قرعه نیست.

تفاوت قرعه‌های رشته قرائت/ تغییر شرایط آیین‌نامه‌ای مسابقات مناسب نبود

سنا منبوهی، دارنده رتبه عالی رشته قرائت در چهل‌ودومین مسابقات سراسری قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: در مرحله مقدماتی قبل از فینال به فاصله سه امتیاز اول شدم اما در فینال با توجه به اینکه قرعه‌ها برخلاف سال گذشته یکسان نبوده و هر شرکت کننده قرعه متفاوتی داشت، امتیاز لازم را به دست نیاوردم و عالی شدم.

وی درباره شیوه جدید برگزاری مسابقات و تعیین قرعه‌های متفاوت برای شرکت‌کنندگان گفت: قبلاً قرعه یکسان برای همه شرکت‌کنندگان بود که همه آیات مشترک را تلاوت می‌کردیم و این موضوع سنجیده می‌شد، اما اکنون قرعه‌ها متفاوت شده و دیده شد که یک قرعه با وقف و ابتدای کم و قرعه دیگر با شرایطی متفاوت همراه بود. یعنی هر شرکت‌کننده بسته به شانسش قرعه‌اش درمی‌آمد. البته قرعه‌ها اصلاً با هم شرایط برابری نداشتند و این باعث تعجب شد. عدم تعادل در قرعه‌ها و اشتراکشان فقط در اندازه خطوط آیات اصلاً شیوه صحیحی برای انتخاب قرعه نیست که باعث تأثیرگذاری بر عملکرد شرکت‌کننده می‌شود. یک قرعه بسیار راحت بدون وقف و ابتدای آن‌چنانی و یک قرعه سرشار از وقف و ابتداهایی که باعث می‌شود داور دستش برای کسر نمره باز باشد. مسابقات امسال مثل سال گذشته نبود، گویی مسئولان اوقاف فقط می‌خواستند مسابقه برگزار کنند.

قاری قرآن کریم ابراز کرد: می‌دانم که استان خراسان رضوی با شرکت‌کنندگان سرپرست اعزام می‌کند اما ما خوزستانی‌ها خودمان می‌رویم و هیچ گونه پیگیری هم نمی‌بینیم. این‌جور مواقع باید یک سرپرست همراه ما باشد تا این امور مربوط به داوری را پیگیری کند نه اینکه خود شرکت کننده دنبال داور و احقاق حقش باشد.

وی تأکید کرد: مسابقات نظم خوبی داشت. اگر زمان معینی را برای شرکت‌کننده اعلام می‌کردند، در همان زمان تلاوت خود را اجرا می‌کردیم. بعد از آن هم نمرات امتیازات را برایمان می‌فرستادند.

انتهای پیام
captcha