مسئولان در همایش جهانی اربعین حضور اثرگذار داشته باشند
کد خبر: 3850214
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹

مسئولان در همایش جهانی اربعین حضور اثرگذار داشته باشند

گروه اجتماعی ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه در کنار عملکرد خوب مواکب ایرانی و شور و نشاط مردم، بعضاً از جانب مسئولان شاهد کم‌لطفی، کم‌تدبیری، کم‌توجهی و عدم رسیدگی مناسب هستیم،‌ گفت: تا زمانی که مسئولان، همراه با مردم زندگی نکنند نمی‌توانند تصمیم درستی برای حل مشکلات بگیرند.

نبی زاده

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان شب گذشته 22 مهرماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به بازدید از دو مرز شلمچه و چذابه در چهار روز گذشته، اظهار کرد: خدا را باید از این همه عشق مردم به اهل‌بیت(ع) و اباعبدلله‌الحسین(ع) شکر کرد. هیچ عاملی نمی‌تواند این عشق را کم کند.

وی ادامه داد: اگر بخواهم نتیجه و برآیندی از بازدیدهای چهار روزه خود بگویم این است که حضور مردم عالی و عملکرد مواکب ایرانی فوق‌العاده بود و کلمه عالی وصف کمی برای مواکب ما در شلمچه و چذابه بود. اما متاسفانه در کنار عملکرد مواکب ما و شور و نشاط مردم، بعضاً از جانب مسئولان شاهد کم‌لطفی، کم‌تدبیری، کم‌توجهی و عدم رسیدگی مناسب هستیم. آنچه که احساس می‌شود عدم حضور قوی و به موقع و اثرگذار مسئولان در جریان همایش عظیم و جهانی اربعین است.

نبی‌زاده گفت: به مسئولان دولتی و وزارت کشور پیشنهاد می‌کنم که برای این مشکلات و برای بهبود بخشیدن وضعیت مواکب و ایستگاه‌های صلواتی خدمت‌رسان به مردم دو نماینده ویژه در شلمچه و چذابه قرار دهند که این نمایندگان از طرف وزارت کشور، به صورت جهادی، 24 ساعت، در محل حضور داشته باشد. این نماینده باید از سوی وزیر کشور تام‌الاختیار باشد و حرف و حکم او به منزله حرف رئیس جمهور و وزیر کشور باشد و آنجا مشکلات را در لحظه برطرف کند. اگر وزارت کشور که به عنوان مسئول ستاد اربعین است در میان مردم حضور جهادی نداشته باشد، حضور مسئولان با هلی کوپتر و به صورت لحظه‌ای بدون اینکه از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شوند، اصلاً فایده‌ چندانی ندارد. تا مسئول، همراه با مردم زندگی نکند نمی‌تواند تصمیم درستی برای حل مشکلات بگیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان درباره جاده موازی با مسیر مواکب که باعث عدم عبور زائران از مسیر مواکب در چذابه می‌شود، گفت: این موضوع بی‌شک نتیجه بی‌تدبیری است که علت آن عدم حضور مسئولی است که به طور مشخص صاحب کار باشد و آنجا بتواند در میدان مسائل را حل کند. این قضیه درباره شلمچه هم صدق دارد؛ با موکب داران دل شکسته و دل افسرده‌ای در آنجا روبرو شدم که هزینه کرده و سازه‌هایی را ساختند اما اکنون منطقه آزاد ورود کرده، امر و نهی‌هایی را می‌کند و تدابیری انجام می‌دهد که درست نیست و هیچکس جلوی منطقه آزاد را نمی‌تواند بگیرد چون مستقیم زیر نظر شخص رئیس جمهور است.

وی بیان کرد: به جد می‌گویم هیچ موکب داری نیست که از عملکرد مسئولان ما در استان و سطح کشور راضی باشد. 

انتهای پیام
captcha