آزادی ۱۹۸۱ زندانی در کرمان توسط شورا‌های حل اختلاف
کد خبر: 3850425
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶

آزادی ۱۹۸۱ زندانی در کرمان توسط شورا‌های حل اختلاف

گروه اجتماعی ــ رئیس کل دادگستری کرمان گفت: سال گذشته یک هزار و ۹۸۱ زندانی در استان با صلح و سازش از زندان آزاد شده‌اند.

به گزارش ایکنا از کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان امروز چهارشنبه، 24 مهر در مراسم تجلیل از اعضای شورای حل اختلاف زندان‌های کرمان گفت: شوراهای حل اختلاف زندان‌ها در استان، موفق‌ترین عملکرد را در سطح کشور داشته‌اند و سال گذشته یک‌هزار و 981 زندانی با صلح و سازش از زندان آزاد شده‌اند.

وی با بیان اینکه استان‌ کرمان با 6 هزار و 291 رونده ورودی به شوراهای حل اختلاف ویژه زندان، دارای بیشترین پرونده وارده است، افزود: یکی از بارزترین نمادهای صلح و سازش در عملکرد شوراهای حل اختلاف مربوط به شوراهای ویژه زندان است.

رئیس کل دادگستری کرمان بیان کرد: اعضای شوراهای حل اختلاف زندان‌ها منافع جامعه را بر منافع شخصی ارجحیت داده‌اند و از زمان غیراداری خود برای آزادسازی زندانیان استفاده کرده‌اند که جای تقدیر دارد.

موحد اظهار کرد: خیران، ستاد دیه، انجمن حمایت زندانیان و سایر مجموعه‌ها باید پشتیبان شوراهای حل اختلاف زندان‌ها باشند تا بتوان زمینه‌های گسترده‌تری برای آزادسازی زندانیان بر اساس صلح و سازش فراهم کرد.

امیری، مدیرکل زندان‌های کرمان نیز از راه‌اندازی شورای حل اختلاف در 11 زندان استان خبر داد و گفت: شوراهای حل اختلاف در زندان‌ها با رویکرد کاهش جمعیت کیفری بر اساس صلح و سازش کارنامه خوبی از خود بر جای گذاشتند.

انتهای پیام
captcha