رونمایی از کتاب‌های ایرانی به زبان آلمانی و مجاری در نمایشگاه فرانکفورت
کد خبر: 3850795
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰

رونمایی از کتاب‌های ایرانی به زبان آلمانی و مجاری در نمایشگاه فرانکفورت

گروه ادب ــ کتاب‌های ایرانی به زبان مجاری که در مجارستان به چاپ رسیده عصر روز گذشته، 25 مهرماه، در غرفه ملی ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت رونمایی شد.

رونمایی از کتاب‌های ایرانی به زبان آلمانی و مجاری در نمایشگاه فرانکفورتبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، غلامعلی رجبی یزدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مجارستان عصر روز گذشته ۲۵ مهرماه در مراسم رونمایی از این کتاب‌ها گفت: ما ریشه‌های فرهنگی مشترکی با مجار‌ها داریم و انتشار کتاب‌های ما در مجارستان به خاطر این پیوند‌های فرهنگی است.

وی افزود: یکی از کتاب‌هایی که به تازگی در مجارستان ترجمه و منتشر شده است، کتاب «خردنامه فارسی» است که در آن هفت شاعر فارسی زبان را معرفی کرده‌ایم. اثر دیگر کتاب صوتی شامل شصت رباعی خیام است و کتاب «هزار و یک چهره» از افسانه‌های مشترک ایران و مجارستان نیز منتشر شده است.

سفیر ایران در مجارستان گفت: ایران و مجارستان وجوه مشترک فراوانی دارند که از آن جمله می‌توان به خواهرخواندگی سه شهر ایران با سه شهر مجارستان اشاره کرد. شهر یزد ما با شهر یاسبرین، شهر تهران با بوداپست و شهر شیراز با پچ به دلیل وجود مشترک تاریخی و اتفاق‌های گوناگون در طول زمان به عنوان خواهرخوانده اعلام شده‌اند.

در ادامه مراسم رونمایی کتاب‌های ایرانی چاپ مجارستان جمال‌الدین عزیزی، شهردار یزد در سخنانی ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های مشترک فرهنگی میان دو کشور بیشتر شود. این اقدام شاید گامی در راستای معرفی بیشتر یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران باشد و ما امیدواریم بتوانیم این ماموریت را به خوبی انجام دهیم.

یادآور می‌شود؛ در اولین روز فعالیت غرفه ملی ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت از کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» که به زبان آلمانی ترجمه شده رونمایی شد. این کتاب را انتشارات اسلامیکا در شهر برمن به آلمانی ترجمه و منتشر کرده است.

کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» مجموعه بیانات مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی و مبارزاتی ائمه و امامان شیعه است و به این نکته مهم اشاره دارد که زندگی امامان شیعه علی‌رغم تفاوت‌های ظاهری، در مجموع یک حرکت مستمر و طولانی است، که ۲۵۰ سال ادامه پیدا کرده است.

این کتاب شامل ۱۷ فصل است که نحوه چینش عناوین فصل‌ها به ترتیب تاریخی زندگی ائمه(ع)، از دوران پیامبر اعظم(ص) تا دوره امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) است که بیانات مقام معظم رهبری درباره این سه امام(ع) در یک فصل ارائه شده است.

عنوان کتاب برگرفته از کلام مقام معظم رهبری است و بیانگر نوع نگاه ایشان به زندگی سیاسی مبارزاتی ائمه است و علت این نامگذاری بردر مقدمه کتاب به تفصیل از بیانات ایشان تشریح شده است.

یادآور می‌‍شود؛ مترجم کتاب یاووس اوزاوس است و نمایشگاه کتاب فرانکفورت تا ۲۸ مهرماه دایر است.

انتهای پیام
captcha