کلمه­‌های بزرگ برای آدم­‌های کوچک منتشر شد
کد خبر: 3851160
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰

کلمه­‌های بزرگ برای آدم­‌های کوچک منتشر شد

گروه ادب ــ کتاب « کلمه­‌های بزرگ برای آدم­‌های کوچک » یکی از آثار جذاب و با شکل جدید در کشور ما به­‌حساب می­‌آید چون برخلاف روال معمول، با استفاده از ابزار طنز و غافلگیری مخاطب کودک را هیجان­‌زده کرده و تا پایان کتاب با خود به همراه می­‌برد.

به گزارش ایکنا، به نقل از نیستان، ایده­ اصلی اثر، معرفی واژه­‌های مهم، به راحتی می‌­توانست به تولید کتابی خسته ­کننده منجر شود ولی پدیدآورندگان با استفاده از داستانی تصویری و جالب  که کودک باید خودش به تنهایی و بدون کمک بزرگترها به استنباط آن بپردازد، فضایی خاص را ایجاد کرده‌­اند.

کل کتاب گویی در گفتگویی دوستانه با فردی بزرگتر اتفاق می‌­افتد. کسی که قبلاً چند کلمه­ بزرگ را بلد شده و می‌­خواهد تا مخاطب هم از آن‌ها استفاده کند. اما داستان اصلی پیش از شروع متن کتاب و از صفحه­ عنوان شروع شده است. جایی که شخصیت­‌های متعدد و بامزه با ویژگی­‌های ظاهری و رفتاری منحصر به فرد، حروف جدا از هم عنوان اثر را همراه آورده­‌اند.

آشنایی با این شش کودک از رنگ‌­ها و نژادهای متفاوت و در سنین مختلف که فرزندان خانواده هستند با شلوغی‌هایی همراه است که باعث می‌شود مخاطب حس خوشایند زندگی درهم ریخته­ آنان را در این سوی متن احساس کند.

کتاب « کلمه­‌های بزرگ برای آدم­‌های کوچک » در همراهی خارق­‌العاده میان متن و تصویر پیش می‌­رود. نویسنده با جملات ساده­ای مخاطب کودک را به خواندن دعوت می­‌کند. لحن جمله­‌ها به نحویست که گویی رو در روی نویسنده نشسته‌­ایم تا او تجربه­‌هایش را بگوید. اما در اصل این تصاویر هستند که داستان ­های بامزه­ خود را از تجربیات غبطه ­برانگیز قهرمانان روایت می­‌کنند و لبخند را بر چهره­ مخاطب می‌­نشانند.

در هر دو صفحه­ رو به رو، مفهوم واحدی مثل حریم شخصی، همکاری، پشتکار و عشق عنوان شده و کلمه­‌های مرتبطی نیز بیان می‌­شوند. البته، کودک در کنار شادی برخی تجربه‌­ها یا موقعیت­‌ها با مفاهیمی مثل مجازات و محدودیت هم اشنا می‌‌­شود و می­‌بیند که این موضوعات صرفاً در زندگی شخصی او رخ نمی‌­دهند و همه­ جایی هستند. 

 متن با سه کلمه­ بزرگ و دوست داشتنی تمام می‌­شود: خانواده، احترام و عشق که با حضور فرزند خوانده­ رنگین پوست دیگری در خانواده  و آلبوم عکس‌­های جالب آن‌ها همراه است.

کتاب « کلمه­‌های بزرگ برای آدم‌­های کوچک » توسط جیمی لی کورتیس نوشته و  به دست لورا کورنل تصویرسازی شده است. ترجمه­ روان و مناسب سواد کودکان دبستانی نیز همچون اثر مشترک سابق این دو هنرمند – آیا زندگی یک مسابقه است؟ - توسط سمیرا کمالی انجام گرفته است.

کتاب نیستان سعی دارد تا با انتشار کتاب‌هایی با موضوع راه و رسم و مهارت‌های زندگی، برای ارتقای سطح زندگی امروز و فردای کودکان در کنار خانواده­‌ها باشد.

این کتاب در40 صفحه باقیمت 33000 تومان در قطع خشتی منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha