کارگاه‌های آموزش سبک زندگی قرآنی مغفول هستند
کد خبر: 3851394
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰

کارگاه‌های آموزش سبک زندگی قرآنی مغفول هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی کرمانشاه گفت: امروز نیازمندیم تا مانند دیگر حرفه‌های تخصصی که برای آن کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی قرآن برگزار کنیم و نباید از برگزاری این کارگاه‌ها غافل بود.

حجت‌الاسلام رهبر محمدی، رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با اشاره به اینکه امروز باید در مسیر تقویت برنامه‌های قرآنی در زندگی تلاش کنیم به لزوم برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی قرآنی ویژه خانواده‌ها تأکید و اظهار کرد: امروز شاهد تغییر در تفکرات و سبک زندگی مردم هستیم و برای مقابله با آن باید رویکرد قرآنی داشته باشیم.

وی افزود: امروز سبک زندگی به سمت‌وسوی نسخه غربی در حال حرکت است؛ اما در ارتباط با مقابله آن نیز فعالیت‌های خوبی انجام شده و یکی از فعالیت‌های شاخصی که در این حوزه می‌توان بدان اشاره کرد کارگاه‌های سبک زندگی قرآنی است که مجری برگزاری آن مؤسسات قرآنی و مخاطبان آن خانواده‌ها هستند.

پرداختن به سبک زندگی نباید در حد نظریه‌پردازی باشد

رئیس اداره امور قرآنی استان تصریح کرد: هرچند براین اعتقادیم که هنوز فعالیتی شاخص در حوزه سبک زندگی قرآنی انجام نشده و معتقدیم پرداختن به سبک زندگی نباید در حد نظریه‌پردازی باشد؛ چراکه قصد از انجام فعالیت در این حوزه معرفی بهترین نوع زندگی به مردم است.

حجت‌الاسلام محمدی گفت: امروز در جامعه درگیر بسیاری از مشکلات هستیم و اکنون نظام خانواده با تمسک به آموزه‌های قرآنی نسخه شفابخشی برای رفع این مشکلات در پیش‌رو داشته و سبک زندگی قرآنی سرمشقی برای بهترین سبک زندگی است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های سبک زندگی قرآنی بیان کرد: نهادهای فرهنگی و متولیان این امر باید به شکل‌گیری فضای قرآنی در جامعه کمک کنند و یکی از راه‌های این امر برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی قرآنی است اما امروز از این هدف غفلت شده و ما نیازمندیم تا مانند دیگر حرفه‌های تخصصی که برای آن کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی قرآن برگزار کنیم و نباید از برگزاری این کارگاه‌ها غافل بود.

وی افزود: امروز در هر مصاحبه و گفت‌وگو از جانب مسئولان و اقشار فرهنگی خادم در وادی قرآنی می‌خوانیم و می‌شنویم که نهادینه کردن فرهنگ قرآن در جامعه امری ضروری است اما باید امروز مطالبه خبرنگاران قرآنی این باشد که در این راستا چه انجام شده است.

حجت‌الاسلام محمدی اظهار کرد: کارگاه‌های سبک زندگی را با حضور کارشناسان توانمند و برجسته به‌گونه‌ای برگزار کنیم تا فرهنگ قرآن را در سطح جامعه گسترش دهیم و بدانیم آموزه‌های قرآنی باید زینت‌بخش زندگی ما باشد و در زندگی ما تجلی پیدا کند.

انتهای پیام
captcha