ورود سربازان آمریکایی به عراق بعد از عقب‌نشینی از شمال سوریه
کد خبر: 3851424
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴

ورود سربازان آمریکایی به عراق بعد از عقب‌نشینی از شمال سوریه

گروه بین‌الملل ــ نیروهای آمریکایی پس از دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور مبنی بر عقب‌نشینی از شمال شرق سوریه، امروز، 29 مهر وارد عراق شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رویترز، در پی توافقی که هفته گذشته میان آمریکا و ترکیه مبنی بر آتش‌بس پنج روزه و توقف حملات ترکیه به کردهای سوریه در شرق فرات شکل گرفت، امروز بیش از صد خودروی نظامی آمریکا از شمال شرق سوریه به سوی عراق حرکت کردند.

«مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا، روز شنبه، 27 مهر مدعی شد که همه 1000 سرباز آمریکایی که قرار است از سوریه عقب‌نشینی ‌کنند، برای ادامه مبارزه علیه شبه‌نظامیان داعش وارد غرب عراق می‌شوند.

در همین حال رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، تأکید کرد که اگر نیروهای کرد در مدت تعیین شده از مناطق مرزی عقب‌نشینی نکنند، حملات را علیه آنان ادامه خواهد داد.

وی همچنین اعلام کرد که ده‌ها پایگاه دیده‌بانی را در مناطق امن مرزی ایجاد خواهد کرد. در همین زمینه یکی از شاهدان عینی گفت که ترکیه روز یکشنبه، 28 مهر شروع به راه‌اندازی دو مرکز دیده‌بانی در این منطقه کرده است.

یادآور می‌شود، ترکیه در روز چهارشنبه، ۱۷ مهرماه، عملیات «چشمه صلح» را به بهانه مبارزه با داعش و تروریسم در شمال شرق سوریه آغاز کرد که تاکنون موجب کشته شدن حداقل ۲۰۰ غیرنظامی و زخمی شدن ۶۰۰ نفر دیگر شده است. 

انتهای پیام
captcha