ارائه مطالب کاربردی و متناسب با نیاز روز؛ ویژگی دوره دانشجو متدبر قرآن
کد خبر: 3851483
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱

ارائه مطالب کاربردی و متناسب با نیاز روز؛ ویژگی دوره دانشجو متدبر قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ یکی از شرکت‌کنندگان دوره دانشجو متدبر قرآن کریم با اظهار رضایت از سطح معلومات اساتید، مطالب این دوره‌ آموزشی را کاربردی و متناسب با نیازهای روز توصیف کرد.

ارائه مطالب کاربردی و متناسب با نیاز روز؛ ویژگی دوره دانشجومتدبر قرآنسازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاددانشگاهی به‌ عنوان پرچمدار اجرای برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی و پژوهشی در حوزه قرآن در دانشگاه‌ها، تاکنون چهل‌و‌پنج دوره طرح «دانشجومعلم قرآن» را با همکاری نهادهای دانشگاهی و فرهنگی برگزار کرده است. همچنین، دومین سال است که طرح «دانشجومتدبر قرآن کریم» با هدف آشنایی دانشجویان با روش‌های گوناگون تدبر در قرآن و گسترش فرهنگ تدبر در بین دانشجویان، فهم بیشتر قرآن و... برگزار می‌شود. در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار ایکنا با یکی از شرکت‌کنندگان این دوره را می‌خوانید؛

زینب صادقی، متولد سال 1374 در شهرکرد است. وی از سال 94 با دوره دانشجومعلم قرآن از طریق دانشکده محل تحصیلش آشنا شده است. صادقی دانشجوی ترم آخر رشته اقتصاد کشاورزی مقطع کارشناسی است.

وی درباره نحوه آشنایی‌ با این دوره گفت: در سال 94 در این دوره نام‌نویسی کردم و پس از آزمون ورودی، در رقابت با 160 نفر، موفق به حضور در دوره شدم و پس از اتمام این دوره، مشغول به تدریس قرآن در ابتدا برای دانشجویان و سپس برای گروه‌های مختلف سنی شدم.
صادقی در پاسخ به این سؤال که نحوه تبلیغات و اطلاع‌رسانی این طرح‌ها چگونه بود؟ بیان کرد: تبلیغات مناسبی صورت گرفته است. پیش از سال 94 در هیچ یک از دوره‌های جهاددانشگاهی شرکت نکرده بودم و نخستین سالی بود که در آن دوره حضور پیدا کردم. خاطرم هست طرح دانشجومعلم برای اولین بار در سال 94 در تمامی استان‌ها اجرا شد و به همه دانشگاه‌ها اطلاع‌رسانی شده بود.

این دانشجوی ترم آخر رشته اقتصاد کشاوری، درباره میزان آشنایی‌اش با دوره‌های قرآنی، اظهار کرد: پیش از این دوره‌ها در زمینه قرائت، فعالیت‌هایی هرچند نه به صورت تخصصی، اما کم و بیش داشته‌ام؛ به گونه‌ای که در مسابقات قرآن دانشجویی در رشته قرائت شرکت کردم. همچنین در مقطع تحصیل در مدرسه نیز علاقه‌مند به شرکت در مسابقات مفاهیم قرآن بودم، اما به صورت تخصصی مدرکی نداشتم تا بخواهم در جایی مشغول به کار شوم. با خانه‌های قرآن همکاری داشتم، همچنین جلسات قرآن خانگی نیز برگزار می‌کردیم، اما با اخذ مدرک جهاددانشگاهی می‌توانستم به صورت تخصصی‌تر نیز کار کنم.
صادقی که در حال حاضر مشغول به تدریس قرآن در گروه سنی 30 تا 50 سال بانوان و همچنین خردسالان مقطع ابتدایی است، در دومین سال برگزاری دوره دانشجومتدبر قرآن شرکت کرده است.
وی درباره میزان کاربردی بودن مطالبی که در این دوره ارائه شده است، بیان کرد: مسئولان برای برگزاری هرچه بهتر این دوره‌ها تلاش کرده‌اند و نقاط ضعف آن به اندازه‌ای نیست که بخواهیم نقاط قوت و خوب آن را نادیده بگیریم. اساتید این دوره از سطح معلومات خوبی برخوردار بودند. البته گاه در بعضی مواردی که پرسشی مطرح می‌شد، اطلاعات کافی نداشتند، اما در مجموع در این دوره، از لحاظ فن و ارائه مطالب کاربردی و متناسب با مسائل روز جامعه محتوای کارآمدی ارائه شد.

این دانشجوی ترم آخر رشته اقتصاد کشاورزی ضمن ارائه پیشنهادی برای برگزاری بهتر این دوره‌ها، اضافه کرد: در پایان این دوره، شاهد برخی ناهماهنگی‌ها در برگزاری امتحان بودیم که اگر این موارد جزئی نیز اصلاح شود، از کسب نمره پایین و ریزش شرکت‌کنندگان دوره جلوگیری می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در دیگر دوره‌های جهاددانشگاهی نیز حضور پیدا می‌کنید؟ ادامه داد: قطعاً سعی من بر این است که اگر خداوند توفیق دهد، در هر دوره جهاددانشگاهی که پیشنهاد شود، شرکت کنم، چون دوره‌ها با محتوای خوبی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha