نیاز سیستان‌‌وبلوچستان به ۵ هزار کلاس درس
کد خبر: 3851571
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷

نیاز سیستان‌‌وبلوچستان به ۵ هزار کلاس درس

گروه اجتماعی ــ سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان‌وبلوچستان گفت: این استان برای پوشش صد درصدی دانش‌آموزان و جذب بازماندگان از تحصیل، به ۵ هزار کلاس درس نیاز دارد.

رضا سرحدی‌نیا، سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته و همت خیران مدرسه‌ساز، این استان برای پوشش صد درصدی دانش‌آموزان و جذب بازماندگان از تحصیل، همچنان به 5 هزار کلاس درس نیاز دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 18 هزار و 954 کلاس درس در سطح استان وجود دارد که متأسفانه ۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.

سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بیان کرد: استان سیستان‌وبلوچستان جوان‌ترین استان کشور است، به‌طوری که بالاترین نرخ موالید را دارد؛ علاوه بر آن، تعداد کودکان بازمانده از تحصیل استان نیز بالاست؛ این دو عامل سبب شده تا نیاز به ساخت مدرسه جدید افزایش یابد.

سرحدی‌نیا بیان کرد: خیران مدرسه‌ساز در سال‌های اخیر با نگاه ویژه به سیستان‌و‌بلوچستان گام‌های ارزنده‌ای را در راه تعلیم و تربیت فرزندان این استان محروم برداشته‌اند و تاکنون افزون بر سه هزار و ۷۰۰ کلاس درس در این استان توسط آنان ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی افزود: در حال حاضر سیستان‌و‌بلوچستان رتبه دوم جذب خیرین مدرسه‌ساز را در کشور دارد، بطوری که ۶۰ درصد پروژه‌های تجهیز مدارس توسط خیران و یا مشارکت آن‌ها در مدرسه‌سازی در حال اجراست.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سال ۹۷، ۸۳ درصد کلاس‌های تحویلی به آموزش و پرورش توسط خیران احداث شده بود، عنوان کرد: با توجه به پایین بودن سرانه فضاهای آموزشی استاندارد نسبت به متوسط کشوری، لازم است تا با تلاش خیران مدرسه‌ساز و کمک‌های اعتبارات دولتی در ساخت فضاهای آموزشی مناسب همت کنیم.

انتهای پیام
captcha