شکایت مسلمان آمریکایی از اداره راهنمایی و رانندگی نیویورک
کد خبر: 3851642
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

شکایت مسلمان آمریکایی از اداره راهنمایی و رانندگی نیویورک

گروه بین‌الملل ــ یک کارمند مسلمان به خاطر تبعیض دینی از اداره راهنمایی و رانندگی نیویورک شکایت کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریلیجن نیوز، این مسلمان آمریکایی که در اداره راهنمایی و رانندگی نیویورک کار می کند از اینکه درخواست‌های مکرر او برای مرخصی جهت شرکت در نماز جمعه از سوی این اداره رد شده ناراضی است.

این کارمند 40 ساله مسلمان که نامش افشا نشده در شکایتی که از سوی شورای روابط آمریکایی – اسلامی طرح شده، اعلام کرد: از آنجا که من در محل کار دستورات دینی را انجام می‌دهم،‌ موقعیت شغلی‌ام با خطر روبرو شده است. وی همچنین گفته است که مدیر او تهدید کرده به خاطر غیبت در ساعات غیر از زمان تعیین شده برای ناهار با عواقبی روبرو خواهد شد.

«احمد محمد» مسئول شورای روابط آمریکایی – اسلامی شعبه نیویورک در این باره گفت: اداره راهنمایی و رانندگی این شهر موکل ما را مختار کرده است بین کار و دین خود یکی را انتخاب کند. وی هر روز نگران است به خاطر دین خود از کار اخراج شود. محمد تأکید کرد هیچ کارمندی چه مسلمان و یا پیرو هر دین دیگری نباید به خاطر انجام آداب دینی با خطر از دست دادن کار خود مواجه شود.
 
هفته گذشته شورای روابط آمریکایی ــ اسلامی دو شکایت جداگانه نسبت به تبعیض علیه کارکنان مسلمان را به کمیسیون برخورداری از فرصت‌های برابر کاری ارائه کرده بود. یکی از این شکایت‌ها مربوط به زنی اهل ایالت دلوور بود که به خاطر جلوگیری از داشتن حجاب در محل کار خود در یک زندان، شکایت کرده بود. مورد دوم مربوط به شکایت یکی از کارمندان شرکت والمارت در ایالت اوهایو بود که همکاران و مدیران وی سخنانی خصمانه و ضد اسلامی خطاب به او گفته بودند.
انتهای پیام
captcha