روحانیون به تبلیغ منبری قانع نشوند
کد خبر: 3852028
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
حجت‌الاسلام قرائتی:

روحانیون به تبلیغ منبری قانع نشوند

گروه معارف ــ رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه روحانیون نباید به سخنرانی و تبلیغ منبری قانع شوند و باید به تبلیغات رودررو نیز توجه کنند، افزود: مسجد موفق مکانی است که از جوانان پر شود.

نیازمند کودتایی برای اصلاح کتاب‌های آموزش و پرورش هستیمبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز، امروز، اول آبان‌ ماه، در پنجمین اجلاس سراسری نماز در خراسان جنوبی با بیان اینکه مشکل امروز دنیا علم نیست بلکه اخلاق است، افزود: آمریکا بی‌سواد نیست بلکه بی‌اخلاق است.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه خداوند در قرآن در موضوع اخلاق ۱۱ بار قسم خورده است، افزود: اگر مهارت وجود نداشته نباشد، شغل، پول، ازدواج، خانه و زندگی نیز وجود ندارد.

قرائتی ادامه داد: افتخار جمهوری اسلامی به معنویت است، در غیر این صورت انرژی هسته‌ای، پیشرفت‌های علمی و فناوری و تکنولوژی در  دنیا وجود دارد. در کتاب‌های آموزشی آموزش و پرورش اصلاحات کافی وجود ندارد و لازم است کودتایی در این خصوص انجام شود.

رئیس ستاد اقامه نماز بیان کرد: علم باید در گام اول مفید باشد چراکه بسیاری از مطالبی که در دانشگاه و مدرسه به افراد آموزش داده می‌شود، تنها اطلاعات است.

قرائتی با بیان اینکه علم باید همراه با هنر باشد، افزود: حوزه و دانشگاه فعلی پاسخگوی نیازهای ما نیست. در جامعه مشکل کمبود دکتر و مهندس نداریم، بلکه مشکل این است که مردم در فکر آزاد نیستند بلکه گرفتار قالب‌هایی هستند.

رئیس ستاد اقامه نماز بیان کرد: معلمان و مربیان باید توجه کنند که آنچه آموزش می‌دهند دردی از جامعه دوا کند و یا گره  از کار افراد بگشاید. باید مرز تحول تعیین شود چراکه افرادی که برنامه‌ریزی می‌کنند بر اساس اندیشه خود برنامه ریخته‌اند.

وی با بیان اینکه بی‌مهارتی تبعات سیاسی دارد چراکه جوان بیکار عقده‌ای شده و با نظام و مردم مشکل پیدا می‌کند، افزود: امروزه بسیاری از سنت‌ها مانع ازدواج شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر توجه به قرآن در کنار تحصیلات، بیان کرد: متأسفانه قرآن و نهج‌البلاغه را به خوبی درک نکرده‌ایم.

قرائتی با بیان اینکه روحانیون نباید به سخنرانی و تبلیغ روی منبر قانع شوند و باید به تبلیغات تن به تن نیز توجه کنند، افزود: مسجد موفق مکانی است که از جوانان پر شود. ما دستمان از اسلام خالی است و اسلام را کامل درک نکرده‌ایم و باید در این زمینه بیشتر کار شود.

یادآور می‌شود که در این همایش که مدیران و معاونین پرورشی مدارس، مربیان، ائمه جماعات فرهنگی مدارس، مدیران دستگاه‌های اجرایی و دانشجویان حضور داشتند، سه انگشتر هدیه از بیت رهبری به مدیران استانی که در بحث نماز فعال بودند، اهدا شد.

انتهای پیام
captcha