تأکید آیت‌الله سیستانی بر ضرورت احترام به اراده عراقی‌ها
کد خبر: 3853769
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

تأکید آیت‌الله سیستانی بر ضرورت احترام به اراده عراقی‌ها

گروه بین‌الملل ـ مرجعیت دینی شیعیان در عراق بر ضرورت احترام به اراده شهروندان عراقی در تعیین نظام سیاسی و ادارای کشورشان از طریق اجرای همه‌پرسی درباره قانون اساسی و انتخابات دوره‌ای مجلس نمایندگان تأکید کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الفرات‌نیوز»، آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی در بیانیه‌ای که امروز، 10 آبان‌ماه، از سوی سید احمد الصافی، نماینده ایشان و خطیب جمعه کربلا قرائت شد، گفت: خون‌های پاکی که طی هفته‌های گذشته ریخته شد، برای ما بسیار ارزشمند است و باید مانع از خونریزی بیشتر و کشیدن عراق  به سمت جنگ داخلی، تخریب و هرج و مرج شد.

وی در ادامه بر ضرورت همکاری همگان برای حل بحران کنونی با نیت‌های صادقانه و با عشق و علاقه به عراق و آینده آن تأکید کرد و گفت: مرجعیت عراق بار دیگر بر محکومیت حمله به تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌آمیز و هرگونه اقدامات خشونت‌آمیز غیرموجه تأکید دارد.

مرجعیت دینی شیعیان در عراق بر ضرورت احترام به اراده شهروندان عراقی در تعیین نظام سیاسی و ادارای کشورشان از طریق اجرای همه‌پرسی درباره قانون اساسی و انتخابات دوره‌ای مجلس نمایندگان تأکید کرد و گفت: این اصلی است که مرجعیت عراق از زمان تغییر نظام سابق به آن پایبند بوده است.

وی در ادامه با تأکید بر این که نباید اجازه داد عراق به لبه پرتگاه جنگ داخلی و تخریب سوق داده شود، اظهار کرد: هیچ شخص، گروه یا طرفی یا کشور منطقه‌ای و بین‌المللی نمی‌تواند اراده مردم عراق را مصادره کرده و تصمیم خود را بر آنان تحمیل کند.

آیت‌الله العظمی سیستانی در پایان این بیانیه از همه طرف‌ها خواست که به وضعیت کنونی عراق و آینده این کشور فکر کنند و نباید احساسات گذرا یا منافع شخصی مانع از اتخاذ تصمیم درست درباره این کشور شود.
انتهای پیام
captcha