مسابقات کشوری «خلاقیت دانش‌آموزی ابن سینا» برگزار می‌شود
کد خبر: 3854557
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸

مسابقات کشوری «خلاقیت دانش‌آموزی ابن سینا» برگزار می‌شود

گروه جامعه ــ دهمین دوره مسابقات کشوری «خلاقیت دانش‌آموزی ابن سینا» با هدف ترویج خلاقیت در دانش‌آموزان با حمایت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ جامعه‌ عادت‌زده و رخوت جمعی، از موانع اصلی پیشرفت و بهبود تمامی ابعاد و جنبه‌های زندگی بشر است. برای رشد و پیشرفت جامعه نیاز است که تفکر به ارزش عمومی تبدیل شود و تک تک افراد در راستای حل مشکلات و بهبود هر روزه‌ خود از ابزار اصلی انسان یعنی فکر کردن استفاده کنند. بر همین اساس دهمین دوره مسابقات کشوری خلاقیت دانش‌آموزی ابن سینا توسط گروه کاشفان استعداد پرورشگران اندیشه(کاپا) برگزار می‌شود.

این مسابقات به ترویج خلاقیت در دانش‌آموزان از طریق سنجش خلاقیت آن‌ها پرداخته و دانش آموزان مقاطع هفتم تا دوازدهم سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به نشانی kapa-avicenna.ir در مرحله اول این مسابقات که به صورت آنلاین برگزار می‌شود، ثبت نام کنند.
 
از برگزیدگان مرحله اول جهت شرکت در مرحله حضوری در شهر شیراز دعوت به عمل می‌آید. تا کنون بیش از 20 هزار نفر از دانش‎آموزان در سال‌های گذشته در این مسابقات شرکت کرده‌اند. مهلت ثبت نام در این مسابقات تا پنجم آذرماه سال جاری بوده و سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی نیز یکی از حامیان این مسابقات است.
 
برای شرکت در مسابقه‌ ابن سینا که در دو مرحله برگزار می‌شود، دانش‌آموزان پایه هفتم تا دوازدهم می‌توانند به صورت گروه‌های سه نفره در مهلت مقرر در سایت ثبت نام و سؤالات را دریافت کنند. پاسخ سؤالات نیز در محل مشخص شده در سایت از دانش‌آموزان دریافت می‌شود و سپس در اختیار داور‌های گروه جهت سنجش میزان خلاقیت قرار داده می‌شود. هر سوال طبق معیار‌های روز سنجش خلاقیت دنیا داوری و در نهایت تیم‌های برتر به مرحله دوم راه پیدا می‌کنند.
 
مرحله دوم مسابقه خلاقیت ابن سینا به صورت عملی در شیراز برگزار می‌شود، که در آن تیم‌های سه نفره براساس امتیازی که از سوال‌های مختلف کسب کرده‌اند رده‌بندی شده و جوایز مسابقه را از آن خود می‌کنند.
انتهای پیام
captcha