ارتقاء سطح قرائت قاریان با تشکیل کرسی‌های قرآنی
کد خبر: 3854919
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۶

ارتقاء سطح قرائت قاریان با تشکیل کرسی‌های قرآنی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ برپایی کرسی‌های قرآن با حضور اساتید ممتاز کشوری به منظور ارتقاء سطح قرائت قاریان از جمله قعالیت‌های اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان خراسان رضوی است.

به گزارش ایکنا؛ با توجه به حضور نخبگان قرآنی در اتاق فکر اتحادیه مؤسسات قرآنی استان خراسان رضوی، در نخستین جلسه‌ای که با حضور اعضا برگزار شد، مصوباتی مطرح که به برخی از آنها پرداخته می‌شود.
بنابراین گزارش؛ با گذشت چندین سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تاکنون پایگاه واحد ویژه‌ای برای فعالیت‌های قرآنی تاسیس نشده، البته ارگان‌ها هر یک جداگانه به تشکیل پایگاه‌هایی پرداخته‌اند که هیچ ارتباطی میان آنها نیست. براین اساس، آیین‌نامه‌ای در اتاق فکر اتحادیه به نام «هیئت اندیشه ورز» به منظور تاسیس پایگاه‌ اطلاع رسانی قرآنی تدوین شد.
حجت‌الاسلام حجت مجیدی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی و فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضوی گفت: در این جلسه مصوب شد که بانک ایده‌پردازی در اتحادیه تشکیل شود. زیرا مؤسسات و مدیران مراکز قرآنی ازایده‌های خوبی برای فعالیت وطرح‌های قرآنی برخوردار هستند که باید از ظرفیت آنان در جهت پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی- قرآنی بهره‌مند شد. اجرای فعالیت پژوهشی به منظورآسیب‌شناسی مؤسسات و مشکلات آنان از دیگر موضوعاتی است که در این جلسه مطرح شد. 
وی ادامه داد: در اتاق فکر اتحادیه هفت کمیته شامل کمیته طرح و برنامه، اقتصادی، علمی و سیاسی، پژوهشی، خدمات اجتماعی و فرهنگی، رسانه و تبلیغات، ارزشیابی و رسیدگی به شکایات و همچنین کمیته تخصصی کودک تشکیل که برای هر کمیته یک فرد مسئول، مامور پیگیری و رسیدگی به مشکلات انتخاب شد.
مدیرعامل اتحادیه خاطر نشان کرد: با توجه به فعالیت برخی از مؤسسات در حوزه کودک، کمیته تخصصی کودک موظف است با جمع‌بندی ومعرفی فعالان قرآنی این حوزه، بتواند محتوای یکنواختی برای همه مؤسسات قرآنی جمع‌آوری و ارائه کند که تاکنون جلساتی در این باره تشکیل شده است.
مجیدی در پایان به چگونگی ارزیابی مؤسسات قرآنی اشاره کرد وافزود: به منظورارزیابی و ارزشگذاری مؤسسات قرآنی، جشنواره‌ای با حضورمؤسسات قرآنی از سال گذشته برپا شده است که فضایی برای ارزیابی و سنجش مؤسسات وارتباط با دیگر مؤسسات قرآنی انجام شده است و همچنان ادامه دارد.
مدیرعامل اتحادیه در پایان به برنامه دیگر اتحادیه اشاره کرد و گفت: شهر مشهد از قاریان نوجوان و جوان بسیاری برخوردار است که تاکنون شاهد حضور آنان در مسابقات قرآنی بوده‌ایم، دراین راستا به منظورارتقاء سطح قاریان، درنظر گرفته شده است که کرسی‌های صوت و لحن و تجوید با حضور اساتید ممتاز کشوری برای قاریان و علاقه‌مندان برگزار شود.

انتهای پیام
captcha