اعتراضات ضد فساد به کویت رسید/ تجمع اعتراضی در پایتخت
کد خبر: 3855104
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

اعتراضات ضد فساد به کویت رسید/ تجمع اعتراضی در پایتخت

دیگر رسانه‌ها ــ‌ کویتی‌ها نسبت به برگزاری تجمعات اعتراضی در میدان الاراده این کشور فراخوان داده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از شفقنا، روسیا الیوم گزارش داد، معترضان در نظر دارند ایجاد اصلاحات سیاسی در این کشور را مطالبه کنند.

«صالح الملا»، نماینده سابق مجلس امت کویت(پارلمان) روز سه‌شنبه در توییتر نوشت: مراحل قانونی برای برگزاری تجمع اعتراضی مقابل ساختمان استانداری و امنیت عمومی در پایتخت انجام شده است.

صالح افزود: تاریخ برگزاری این تجمع فردا چهارشنبه، 15 آبان‌‌‌ماه ساعت هفت عصر به وقت محلی خواهد بود.

الملا با انتشار متن تذکر استانداری پایتخت کویت و مدیر امنیت آن نوشته است: قانون اساسی حق تجمع صلح‌آمیز جهت مطالبه حقوق را تضمین می‌کند. این درخواست به دلیل شیوع فساد در نهادهای دولتی مطرح شده است بنابراین برگزاری تجمع اعتراضی مسکوت مقرر شده است.

پیش از این «ناصر الدویله»، سیاستمدار برجسته کویتی و عضو مجلس شورای این کشور در سلسله توییت‌هایی گفته بود که الملا کسی است که برای برگزاری تحصن فراخوان داده است. او همچنین گفته بود که این موضوع، احساسات همه مردم کویت را در قبال منافع کشور و شهروندان و دولتی که با خود درگیری دارد، درک می‌کند.

دویله خواستار پیوستن به این فراخون شد و بیان کرد که این موضوع اعمال حق اعتراض مسالمت‌آمیز علیه دولت است.

او از دولت کویت به شدت انتقاد کرد و خاطرنشان ساخت: دولت کویت از شصت سال پیش تاکنون فاقد وزن و تعادل است و مردم خسته شده‌اند.

از سوی دیگر فعالان کویتی هشتگی را تحت عنوان «بس- مصخت#» برای مطالبه اصلاحات پس از انتشار فساد در مجلس امت این کشور راه‌اندازی کرده‌اند. برخی دیگراز کویتی‌ها نیز اعمال مالیات بر شهروندان را رد و بیان کرده‌اند که از طریق ریختن به خیابان‌ها با آن مقابله خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha