درخواست نمایندگان مسلمان آفریقا برای آموزش به کودکان روشندل
کد خبر: 3855675
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹

درخواست نمایندگان مسلمان آفریقا برای آموزش به کودکان روشندل

گروه بین‌الملل ــ نمایندگان مسلمانان آفریقایی در یک گردهمایی در استانبول خواستار کمک به آموزش کودکان کم‌بینا و نابینا در این قاره شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، نمایندگان مسلمان آفریقایی خواستار حمایت از افراد کم‌بینا شدند زیرا برای یادگیری دین خود با چالش‌های جدی روبرو هستند.

اتحادیه بین‌المللی خدمات بریل قرآن (IBQS)، که مقر آن در استانبول است، نمایندگان کشورهای مختلف آفریقا را برای گفت‌وگو درباره مشکلاتی که افراد نابینا در این قاره با آن روبرو هستند، گرد هم آورد.

این اتحادیه، که در مناطق مختلف جهان خدمات قرآن کریم با خط بریل را ارائه می‌دهد، با هدف ایجاد همکاری‌های اقتصادی و فنی بین اعضای آن از 17 کشور جهان و یافتن راه‌حل‌هایی برای حل مشکلات و ترویج قرآن بریل در سراسر جهان تشکیل شده است.

آسمانو بوریما (Asmanou Bouraima)، رئیس انجمن نابینایان توگو، در گفت‌و‌گویی که با خبرگزاری آناتولی داشت، از کمبود امکانات برای افراد نابینا در هنگام تحصیل و همچنین از تلاش مبلغان مسیحی برای گرایش آنها به مسیحیت سخن گفت. 

بوریما گفت: ما در توگو هفت مدرسه برای نابینایان داریم و همه مدارس را مسیحیان تأسیس کرده‌اند. وقتی می‌خواهید وارد مدرسه شوید، باید دین خود را تغییر دهید. شما باید مسیحی باشید، زیرا آنها شما را مجبور می‌کنند.

انتهای پیام
captcha