گردشگران خارجی با مهدی موعود(عج) آشنا شدند
کد خبر: 3855971
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰

گردشگران خارجی با مهدی موعود(عج) آشنا شدند

حجت‌الاسلام زمانی از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، تبلیغی و علمی گفت‌وگو محور و مبتنی بر پاسخ به شبهات پیرامون مهدویت به مناسبت آغاز امامت امام زمان(عج) در مدرسه علمیه تبلیغی ناصریه اصفهان ویژه گردشگران خارجی خبر داد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام محمد زمانی، مسئول تبلیغ بین‌المللی مرکز گردشگری مذهبی ناصریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به مسائل و مشکلات موجود در زمان ائمه (ع)، به تشریح برنامه‌های آن مرکز برای زنده نگاه داشتن راه حضرات معصومین(ع) و گسترش آن در میان توریست‌های خارجی پرداخت.

وی گفت: حکومت‌های ظالم و طاغوت در دوره‌های مختلف تاریخی رفتار متفاوتی را با ائمه معصومین و امامان شیعه داشتند، گاهی با غصب و صلح حیله‌گرانه و گاهی با شهادت و اسارت و گاهی نیز با حصر و زندانی کردن این بزرگواران سعی در خاموش کردن صدای عدالت و حق و سانسور و حتی ممانعت از ملاقات را در پیش گرفته‌اند.

مسئول تبلیغ بین‌المللی مرکز گردشگری مذهبی ناصریه اصفهان ادامه داد: رفتاری که در دنیای کنونی امروز نیز با شیعیان آن امامان معصوم اجرا می‌شود. سانسور، تهدید، تحریم خبری و نشان دادن چهره‌ای خشن از اسلام و دین‌مداران. اما اکنون با گذشت بیش از ۱۴ قرن شیعیان در روز به امامت رسیدن آخرین نفر از نسل پیامبر اسلام(ص) یعنی حضرت مهدی موعود(عج) دور هم جمع می‌شوند تا با هم عهدی ببندند، امروز روز عهد با امام زمان است، عهد و پیمانی که به صورت نمادین و عملی با امام زمان(عج) بسته می‌شود تا با موعود ادیان و جهان بمانند و بدانند تا در برابر طوفان شبهات مهدویت ثابت عقیده و محکم باقی بمانند.

وی افزود: با توجه به ضرورت نشان دادن حقیقت بدون سانسور به جهایان و نیاز روز افزون و بیش از پیش جوامع بشری به آگاهی، مدرسه علمیه ناصریه با توجه به موقعیت بی‌نظیر جغرافیایی و ظرفیت حضور روزانه چند صد گردشگری از کشورهای مختلف، به مناسبت آغاز امامت امام زمان علیه السلام و در عید بیعت و غدیر ثانی برنامه‌های متنوع علمی و فرهنگی و تبلیغی اجرا کرد.

حجت‌الاسلام زمانی به تشریح برنامه‌های این مرکز پرداخت و بیان کرد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری جلسات گفتگومحور و پرسش و پاسخ با محوریت، شیعه‌شناسی، شباهت‌های حضرت عیسی و امام زمان(عج)، حضرت عیسی در آیات قرآن، شخصیت‌شناسی منجی عالم، دنیای پس از ظهور، موعود در کتب مقدس اشاره کرد.

وی ابراز کرد: این جلسات در روز نهم ربیع‌الاول با حضور ملیت‌های مختلف از کشورهای فرانسه، بلژیک، چک‌واسلواکی، ترکیه، روسیه، چین، لیتوانی، تونس، اسپانیا، پرتغال، استرالیا، آمریکا، آلمان و سوئیس برگزار شد. از جمله دیگر فعالیت‌های صورت گرفته می‌توان به پژوهش، طراحی و توزیع بروشورهایی با محتوای آشنایی گردشگران خارجی با مهدویت و شباهت‌های مهدی موعود عج و حضرت مسیح علیه السلام و منجی در ادیان اشاره کرد.

حجت‌الاسلام زمانی در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت فرهنگی هنری دیگر در این عید مبارک، خوشنویسی اسامی گردشگران خارجی علاقه‌مند به این هنر فاخر بود و در کنار این برنامه غرفه معرفی و فروش کتاب و مجلات اسلامی با موضوع مهدویت به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی جهت آشنایی با امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف، ارائه کارت پستال‌های مذهبی منقش به طرح‌های زیبای استاد بدرالسماء در مورد حضرت صاحب‌الزمان به همراه آیات و احادیث مهدوی و همچنین برپایی ایستگاه نقاشی برای کودکان نیز از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در مدرسه علمیه ناصریه در این روز مبارک بود.

انتهای پیام
captcha