بیست و چهارمین جلد از دایرةالمعارف بزرگ اسلامی منتشر شد
کد خبر: 3856047
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳

بیست و چهارمین جلد از دایرةالمعارف بزرگ اسلامی منتشر شد

گروه ادب ــ بیست و چهارمین جلد از دایرةالمعارف بزرگ اسلامی حاوی مداخلی از چهره‌ها و موضوعات ایران و اسلام است که با سر ویراستاری سید کاظم موسوی بجنوردی به همت مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی چاپ و منتشر شده است.

بیست و چهارمین جلد از دائرةالمعارف بزرگ اسلامی منتشر شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی، دایرةالمعارف بزرگ اسلامی با تکیه بر روش‌های علمی و استناد بر مؤثق‌ترین منابع و تازه‌ترین اطلاعات به تدوین دایرةالمعارفی پرداخته که نیاز علمی جوامع اسلامی را در این زمینه ـ تا آنجا که ممکن است ـ برآورده کند. اگرچه این دایرةالمعارف، به اعتبار انحصار آن به فرهنگ جهان اسلام، تخصصی است، اما دامنه‌ای بسیار گسترده دارد. علوم قرآنی، اصول عقاید، کلام، فقه، اصول فقه، حدیث، درایه، رجال، اخلاق، ادیان، ملل و نحل، منطق، فلسفه، عرفان، ادبیات، هنر، مردم‌شناسی، معماری و آثار اسلامی، تاریخ، جغرافیا، ریاضیات، نجوم و طب از جمله موضوعاتی است که در این دایرةالمعارف از آن‌ها بحث می‌شود.

جلد بیست و چهارم از دایرةالمعارف بزرگ اسلامی حاوی ۲۸۴ مدخل است. این جلد با مدخل «دلایل النبوة» آغاز می‌شود و با مدخل «رساله دلگشا» پایان می‌یابد. دایرةالمعارف بزرگ اسلامی به سه زبان فارسی، عربی، و انگلیسی منتشر می‌شود.

جلد بیست وچهارم دایرةالمعارف بزرگ اسلامی با سرویراستاری سید کاظم موسوی بجنوردی در ۷۱۰ صفحه در قطع رحلی با شمارگان هزار نسخه و بهای ۱۹۲ هزار تومان از سوی مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha