انتصاب اعضای شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه قرآن؛ خبر پرتکرار صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3856053
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷

انتصاب اعضای شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه قرآن؛ خبر پرتکرار صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه اندیشه ــ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکام جدا‌گانه‌ای اعضای شورای سیاست‌گذاری بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را منصوب کرد.

به گزارش ایکنا؛ اخبار صفحات معارفی رسانه‌‌ها امروز، 19 آبان‌ماه بیشتر تحت تأثیر انتصاب رئیس و اعضای شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه قرآن از سوی وزیر ارشاد بود.
 
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد هفت خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «ویژگی قرآنی پیامبر در وحدت و همبستگی»، «هفته وحدت|نهی امام‌علی(ع) از نسبت دادن القاب زشت به سایر مسلمانان»،‌ «مولودی‌خوانی میثم مطیعی به مناسبت میلاد پیامبر اسلام(ص) و هفته وحدت»، «کنفرانس وحدت با حضور بیش از ۵۰۰ مهمان داخلی و خارجی برگزار می‌شود»،‌ «آغاز ثبت‌نام هشتمین دوره طرح ملی تلاوت/ دختران هم شرکت می‌کنند»‌، «شرحی بر خطبه متقّین امام علی(ع) منتشر شد» و «محبوب‌ترین انسان‌ها نزد خدا» هستند.
 
خبر «کنفرانس وحدت با حضور بیش از ۵۰۰ مهمان داخلی و خارجی برگزار می‌شود» مربوط به سخنان آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در  نشست خبری سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی است که امروز برگزار شد و در بخش‌‌هایی از آن آمده است مسال سی‌و سومین کنفرانس وحدت اسلامی در حالی برگزار می‌شود که جریان‌های وحدت‌گرا با پرچمداری جمهوری اسلامی ایران جریانی غالب و پیروز است. می‌توان ادعا کرد جمهوری اسلامی ایران که مرکز اصلی وحدت در جهان اسلام است به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای و تلاش‌های نهادهای نظام از جمله مجمع جهانی تقریب مذاهب موفق به پیروزی در برابر جریان تکفیر و آتش‌افروزی دشمنان در جهان اسلام شده است.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: امسال در سی‌وسومین کنفرانس وحدت بیش از 350 نفر از نخبگان و شخصیت‌های تقریبی از بیش از 90 کشور جهان حضور خواهند داشت که بسیاری از آنان جوانان جبهه مقاومتند. برپایی این کنفرانس در شرایط سخت تحریم جبهه استکبار امری بسیار ارزشمند است و ما در این کنفرانس اثبات خواهیم کرد که این تحریم‌ها بی‌اثر است و هیچ‌گاه نتوانسته جمهوری اسلامی ایران را به انزوا بکشاند.
 
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز هشت خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «وزیر ارشاد، رئیس و اعضای شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه قرآن را منصوب کرد»‌، «حضور ۶۰۰ نفر از علمای جهان اسلام در کنفرانس وحدت اسلامی/ روحانی؛ سخنران افتتاحیه»، «حضور ۳۵۰ نخبه از ۹۰ کشور در سی‌وسومین کنفرانس وحدت اسلامی»، «تلاوت محمد‌حسن موحدی در محفل نفحات‌القرآن+عکس و صوت»،‌ «برگزاری هشتمین محفل قرآنی ربیع‌القلوب در شب میلاد پیامبر (ص)»، ‌««رحمة للعالمین» اثری از گروه محمد رسول الله (ص) در وصف پیامبر رحمت+فیلم» و «آغاز دور جدید طرح ملی تلاوت با رویکردی تازه/ مشارکت آستان قدس رضوی در طرح» هستند. 
 
در بخش‌‌هایی از خبر «وزیر ارشاد، رئیس و اعضای شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه قرآن را منصوب کرد»‌، با اشاره به اسامی این اعضا آمده است: عبدالهادی فقهی‌زاده، احمد مسجدجامعی، عباس سلیمی، محمدعلی خواجه پیری، حجت‌الاسلام حمید محمدی، حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی، حجت‌الاسلام محمدعلی خسروی، حجت‌الاسلام محمدعلی مهدوی‌راد، حجت‌الاسلام عبدالهادی مسعودی، حجت‌الاسلام محمد مهدی معراجی، حجت‌الاسلام احمد مازنی، ابوالقاسم ایرجی، ولی یار احمدی، محمدرضا جوادی یگانه، نجفقلی حبیبی و لادن حیدری اعضای شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه قرآن را تشکیل می‌‌دهند.
 
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار سه خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی برگزار می‌شود»،‌ «برگزاری سیزدهمین آیین تجلیل ازحافظان کل قرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)» و «دوستی و همبستگی مهم‌ترین نیاز امروز ایران اسلامی است» هستند.
خبر اخیر مربوط به سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین «علی یونسی» در حاشیه سفر کاروان تدبیر و امید به استان یزد است که در همایش اقلیت‌های دینی این استان ایراد شده است. در بخش‌‌هایی از آن می‌‌خوانیم: «من شخصا مطالبات زرتشتیان استان یزد که همگی به حق هستند را پیگیری می‌کنم و امیدوارم بتوانم نتایج خوبی در این خصوص بگیرم».
 
مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، فرهنگ ایرانی را فرهنگ خداپرستی، پایداری، استقامت، صلح، آشتی و انسان دوستی عنوان کرد و گفت: ملت ایران همیشه یزدان پرست و تابع دوستی و صلح بوده‌اند.
 
یونسی با بیان این که «خداپرستی» و «عشق به ایران» محور اصلی وحدت ملت همیشه بیدار ایران است، تصریح کرد: اخلاق و انسان مداری مهم‌ترین هدف پیامبران بوده و ما باید تابع این باور ارزشمند باشیم.
 
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز چهار خبر منتشر کرده که تیتر آنها عبارت از «همراهی اهل تسنن ایران و عراق با نهضت امام (ره) به روایت سندی تاریخی»، «کنفرانس وحدت، اثبات بی‌تاثیر بودن تحریم استبکار علیه ایران است»، «رساله «اعتقادات»؛ تجمیع چهار رساله تاریخی شیعه» و «وحدت راه نجات امت اسلام است» هستند.
 
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار سه خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «برگزاری مسابقات قرآن کریم در امام‌زادگان راهی برای مردمی شدن آن است»، «قرآن برای ایجاد وحدت چه دستور‌هایی داده است؟/ راه‌های جلوگیری از اختلافات» و «۹ آفت اخلاقی از منظر پیامبر اکرم(ص)» هستند.
 
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار سه خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما در «هفته وحدت» اعلام شد»، «آغاز ثبت نام آزمون سراسری قرآن از ۲۰ آبان ماه» و «از فعالیت های قرآنی مهدی قره شیخلو قدردانی شد» هستند.
 
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار دو خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «تاملی واژه‌شناختی در قرآن مجید» و «نخستین همایش ملی دولت قرآن در شیراز برگزار می‌شود» هستند. 
 
خبر اخیر مربوط به سخنان منصور طبیعی، مدیر بنیاد فارس‌شناسی است که در نشست خبری برنامه‌های همایش ملی دولت قرآن ایراد شده و در بخش‌‌هایی از آن آمده است: از یک سال و نیم گذشته به این سو، بنیاد فارس‌شناسی با همراهی دستگاه‌های فرهنگی فارس و شیراز اجرای همایشی با محوریت قرآن را در دستور کار قرار داد و این طرح در شورای فرهنگ عمومی استان فارس مورد تصویب قرار گرفت.
 
طبیعی در ادامه با اشاره به اینکه نخستین شخصیتی که مورد توجه اعضای هیئت علمی همایش دولت قرآن قرار گرفت، حافظ بود، یادآور شد: اعضای هیئت علمی همایش دولت قرآن معتقدند حافظ بارها در اشعارش تأکید کرده که هرچه دارد از دولت قرآن بوده است؛ از همین رو هدف این همایش درواقع تکمیل مطالعات درباره تأثیرپذیری حافظ از قرآن است.
 
میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان نیز تا این ساعت خبری را منتشر نکرده است.
انتهای پیام
captcha