علم و دانش؛ کلید همه پیشرفت‌ها/ ایمان؛ ارمغان پیامبر به جامعه
کد خبر: 3856131
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵

علم و دانش؛ کلید همه پیشرفت‌ها/ ایمان؛ ارمغان پیامبر به جامعه

گروه اجتماعی ــ رییس جمهور با اشاره به اینکه علم و دانش کلید همه پیشرفت‌هاست گفت: علم پایان ندارد و برای شناخت و فراگیری علوم مختلف باید تلاش کرد.

علم و دانش کلید همه پیشرفت‌ها محسوب می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رییس جمهور کشور امشب در نشست شورای اداری استان اظهار کرد: از مردم استان یزد مخصوصا مردم شهرستان یزد تقدیر و تشکر می‌کنم که علاوه بر اجتماع بزرگ امروز، حضور پرنشاط و فعال مردم در مسیر خیابان‌ها را شاهد بودیم.

وی ضمن تشکر از طالبی، استاندار فعال و جوان استان و آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد که عنصر فعال در زمینه علم و دانش، خدمات اجتماعی و مردمی و ترویج احکام و فرهنگی دینی هستند گفت: یزد، شهر علم علوم قدیم، علوم حوزوی و دانشگاهی است.

وی با اشاره به خدمات به پیامبر به جامعه افزود: پیامبر در قدم اول ایمان را برای مردم به ارمغان آورد و جهان بینی بزرگی به مردم عنایت کرد و مردمی را از بت‌ها آزاد و متصل به اسمان‌ها و ایمان واقعی را زنده کرد.

روحانی ادامه داد: پیامبر بعد از ایمان سه نکته اساسی به ما آموزش داد که به ما فرمود: علم و دانش بیاموزید و کسی که در راه دانش قدم می‌گذارد پا روی بال فرشتگان می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه علم و دانش کلید همه پیشرفت‌هاست گفت: علم پایان ندارد و برای شناخت و فراگیری علوم مختلف  باید تلاش کرد به عنوان مثال کارخانه عظیم توربین که ظهر امروز در یزد افتتاح شد، کار بزرگ دانشمندان ما است و این عزت کشور ما است.

رییس جمهور نکته بعدی را کار شبانه روزی عنوان کرد و افزود: سنگر فقط در برابر حمله دشمن نیست و کسی که کار می‌کند نیز مجاهد است. کار کردن و تلاش عیب نیست بلکه همه باید تلاش کنیم و مردم را در ثمره کار شریک کرد.

روحانی ادامه داد: هیچ چیزی بدتر از بیکاری نیست، برخی فکر می‌کنند اشتغال را فقط دولت ایجاد می‌کند در صورتی که اینگونه نیست، دولت باید زیرساخت‌ها و تسهیلات را فراهم کند.

وی اخلاق را از دیگر دستورات مهم پیامبر عنوان کرد و گفت: اخلاق در واقع هدف زندگی ما است. پیامبر اکرم زندگی، انسانیت، معاشرت و سلوک با یکدیگر را به ما یاد داد.

رئیس جمهور با اشاره به شرایط استان یزد بیان کرد: نباید در این استان بیکار داشته باشیم، بهترین جایی که اشتغال ایجاد می کند، گردشگری است و استان یزد ظرفیت زیادی در این حوزه گردشگری دارد.

وی گفت: بهترین راه اشتغال، اقتصاد دانش بنیان است و با احداث کارخانه دانش‌بنیان در این استان اشتغال استان متحول می‌شود.

افتتاح 659 پروژه اقتصادی و زیربنایی در یزد

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور در حاشیه جلسه شورای اداری و توسعه استان یزد به صورت ویدئوکنفرانس دستور افتتاح و بهره برداری از 630 پروژه با اعتبار بالغ بر 2534 میلیارد تومان و اعتبار ارزی 167 میلیون یورو و 22 میلیون دلار را صادر کرد.

با دستور رییس جمهور همچنین عملیات اجرایی 29 پروژه با اعتبار 1929 میلیارد تومان آغاز شد.

کارخانه کاشی خلیج فارس نیلگون، شبکه توزیع گاز شهرک های صنعتی، ذوب فلزات، داروسازی و مکمل های غذایی، فاز یک بیمارستان خاتم الانبیاء ابرکوه، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی ، 130 پروژه سیستم‌های نوین آبیاری، فاز اول خط راه آهن بافق- زرین شهر، تکمیل سه بزرگراه، افزایش توان نیروگاه چادرملو، 354 پروژه مخابراتی ، توسعه پوشش تلفن همراه و ارائه خدمات الکترونیک روستایی، پروژه گازرسانی به شهرک صنعتی فولاد، طرح‌های مربوط به ورزش و جوانان از جمله طرح‌ها و پروژه‌هایی بود که در حوزه‌های مختلف صنعتی، بهداشتی، کشاورزی، راه و شهرسازی، نیرو، ارتباطات، نفت و ورزش جوانان با دستور رییس جمهور افتتاح شد.

19 شهرک کشاورزی و آبرسانی به مجتمع‌های روستایی تفت نیز از جمله پروژه‌هایی بود که با دستور رییس جمهور عملیات اجرایی آن آغاز شد.

در این مراسم همچنین در حضور رییس جمهور 7 تفاهم نامه اقتصادی بین استانداری یزد با صندوق نوآوری و شکوفایی، بانک ملی، سازمان صنایع کوچک، شرکت ایمیدرو، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان بهینه سازی مصرف سوخت و صندوق ملی محیط زیست به امضا رسید.

انتهای پیام
captcha