خبر خوب رئیس‌جمهور برای یزدی‌ها/ آب آشامیدنی ۳۰ سال آینده تأمین است
کد خبر: 3856134
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۸

خبر خوب رئیس‌جمهور برای یزدی‌ها/ آب آشامیدنی ۳۰ سال آینده تأمین است

گروه سیاسیت و اقتصاد ــ رئیس‌جمهور با اشاره به دو طرح بزرگ برای استان گفت: حوزه راه و حمل و نقل یکی از این موارد است و در حوزه آب نیز تصمیماتی مبنی بر تأمین آب آشامیدنی یزد در طول ۳۰ سال آینده اتخاذ شده است.

دو وعده رییس‌جمهور برای یزدی‌ها/تامین آب برای 30 سال آیندهبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور، روز گذشته، 19 آبان در نشست خبری با خبرنگاران استان یزد با اشاره به دو طرح بزرگ  برای این استان اظهار کرد: در مسئله راه و حمل‌ونقل 525 میلیارد تومان اختصاص داده شد که مبلغ کلی اختصاصی به این سفر بیش از یک هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: در زمینه آب نیز تصمیمات متعددی اتخاذ شده که هم برای تأمین آب شرب برای 30 سال آینده و هم برای آب کشاورزی و صنعتی است که تخصیص سهمیه استان در این زمینه داده شده است.

رئیس‌جمهور یادآور شد: در زمینه آب تصمیمات خوبی برای استان در نظر گرفته شده و در همه این طرح‌ها مشارکت بخش خصوصی وجود دارد و یک طرح بزرگ آب‌رسانی روستایی که با حضور بخش خصوصی در حال انجام است شروع شد و برای یک شهرستان 220 روستا به شبکه آب وصل می‌شوند.

وی با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام سفر قبل به استان یزد گفت: پروژه‌های نیمه تمام سفر قبلی تأمین اعتبار خواهد شد اما برای سایر پروژه‌های نیمه تمام در این استان، 14 بانک وارد عمل شده‌اند و 60 هزار میلیارد تومان تسهیلات اختصاص می‌یابد تا تکمیل شوند.

وی با اشاره به حوزه گردشگری بیان کرد: حوزه گردشگری اعتبارات متمرکز در یک جا نیست و همین پروژه‌های تأمین آب، توسعه خطوط ریلی و موارد مختلف دیگری که تصویب شده، زمینه‌ساز توسعه گردشگری در استان هستند.

روحانی تصریح کرد: خوشبختانه استان یزد از ویژگی‌های بسیار خوبی در زمینه گردشگری برخوردار است و بافت تاریخی، معماری و بناهای تاریخی یزد از جمله جاذبه‌های گردشگری این استان است.

رئیس‌جمهور در ارتباط با حمایت دولت از توسعه فناوری‌ اطلاعات در استان و تقویت ظرفیت‌های استان در این زمینه گفت: امروز توسعه بخش فناوری‌های اطلاعات اهمیت زیادی دارد و دولت نسبت به این موضوع و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان اهتمام ویژه‌ای قائل است و در این زمینه احداث کارخانه نوآوری در یزد که عملیات اجرای آن در جریان این سفر آغاز شد، می‌تواند تحول بزرگی در بخش فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیاد یزد ایجاد کند.

 

انتهای پیام
captcha