اجرای برنامه‌های متنوع در هفته کتاب از سوی کانون پرورش فکری استان مرکزی
کد خبر: 3856693
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

اجرای برنامه‌های متنوع در هفته کتاب از سوی کانون پرورش فکری استان مرکزی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی بمناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در استان مرکزی خبر داد.

جهانبخش قنبری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: در هفته کتاب و کتابخوانی برنامه‌های متنوعی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تدارک دیده شده است.

وی تقدیر از طرح‌ها و شیوه‌های خلاق و موفق مربیان کانون در عرصه ترویج و توسعه کتابخوانی‌، تقدیر از کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی هنری کانون استان، تقدیر از کودکان و نوجوانان دارای شرایط خاص و عضو مرکز فراگیر، تقدیر از اعضایی که در مسابقه «معرفی کتاب دوست داشتنی من» شرکت و برگزیده شده‌اند را از برنامه‌های اجرایی عنوان کرد.

قنبری برگزاری نمایشگاه آثار و نمایش دستاوردهای فعالیت‌های کتاب‌محور کانون شامل بحث کتاب، معرفی کتاب دیواری‌، شعرخوانی و تحقیق، دعوت از فعالان عرصه کتاب (کسانی که به نوعی در ترویج کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان تلاش می‌کنند مانند شاعران و نویسندگان استانی‌)، تقدیر از رابطان کتابخانه‌های پستی که برای ارسال کتاب به کودکان روستا با کتابخانه‌های پستی همکاری می‌کنند و اجرای برنامه‌های بازدید کودکان و نوجوانان از انتشارات و کتاب‌فروشی‌های استان را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.

وی در ادامه گفت‌: مسابقه معرفی «کتاب دوست داشتنی من» در بخش‌های کتاب‌سازی، معرفی کتاب دیواری، فیلم و کلیپ‌ و پویا‌نمایی طی مرداد تا پایان شهریور امسال برگزار شد که پس از داوری آثار در مهرماه‌، آثار منتخب معرفی شد.

به گزارش ایکنا نامگذاری روزهای هفته کتاب و کتاب‌خوانی در سال جاری بدین شرح است:

چهارشنبه (۲۲ آبان): کتاب و پایتخت کتاب ایران‌، پنج‌شنبه (۲۳ آبان): کتابخانه، کانون فرهنگی محله‌، جمعه (۲۴ آبان): کتاب، کتابخوانی و کتابدار، شنبه (۲۵ آبان): وقف کتاب، ترویج کتابخوانی‌، یکشنبه (۲۶ آبان): مدرسه کتاب‌محور، دانش‌آموز کتابخوان، دوشنبه (۲۷ آبان): کودک، کتاب، آینده‌، سه‌شنبه (۲۸ آبان): کتاب مبنای تمدن‌، چهارشنبه (۲۹ آبان): کتاب، رسانه و فضای مجازی‌، پنج‌شنبه (۳۰ آبان ماه): کتابفروشی، پاتوق فرهنگی.

بیست و هفتمین دوره هفته کتاب و کتاب‌خوانی با شعار«حال خوش خواندن» از 22 آبان‌ماه آغاز و تا 30 آبان در مراکز فرهنگی هنری با  تدارک برنامه‌های فرهنگی‌، هنری و ادبی اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha