قیام امام حسین(ع) الگوی ملت سوریه در ذلت‌ناپذیری است
کد خبر: 3857184
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
وزیر اوقاف سوریه:

قیام امام حسین(ع) الگوی ملت سوریه در ذلت‌ناپذیری است

گروه بین‌الملل ـ محمد عبدالستار السید با اشاره به این که دمشق اجازه ترویج بی بندوباری در سرزمین شام با نام اسلام را نمی‌هد، تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) الگوی ملت ما در ذلت‌ناپذیری است.

قیام امام حسین(ع) الگوی ملت سوریه در ذلت‌ناپذیری استبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ محمد عبدالستار السید، وزیر اوقاف سوریه، صبح امروز، 23 آبان‌ماه، طی سخنانی در آیین افتتاحیه سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی گفت: دمشق پایتخت تاریخ است که مرقدهای مطهر حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) را در خود جای داده و این شهر امروز پرچم اسلام را بالا نگه داشته است.

وی افزود: تروریست‌های 88 کشور قالب گروه‌های تروریستی، النصره و .. در سوریه جنگیدند، اما ارتش سوریه با حمایت جمهوری اسلامی ایران و مقاوت اسلامی لبنان توانست توطئه آن‌ها را خنثی کند.

محمد عبدالستار السید گفت: کشور سوریه با وجود همه چالش‌ها و مشکلاتی که با آن مواجه است، اما همچنان قدس و فلسطین را مسئله محوری و اساسی خود می‌داند، چرا که قدس فقط یک مسئله عربی نیست، بلکه مقدسات قدس بخشی از اعتقادات مسلمانان را تشکیل می‌دهد.

وی با تأکید بر این که آمریکا هرگز نمی‌تواند به سوریه و ایران حمله کند و جنبش حزب الله لبنان را از بین ببرد، گفت: آمریکا نیز با وجود تحریم‌های اقتصادی که علیه سوریه و ایران داشته است، در هیچ شرایطی نتوانسته و نخواهد توانست، خدشه‌ای به اراده ملت‌های ایران و سوریه وارد کند.
 
وزیر اوقاف سوریه تأکید کرد: وهابیت تکفیری در سال‌های اخیر یک نقش بسیار تخریبی در سوریه داشته است، اما مقاومت ملت این کشور و جانشفانی‌های ارتش و حزب‌الله و حمایت‌های ایران مانع از آن شد که بتواند هدف شوم خود را محقق کند.

محمد عبدالستار السید با تأکید بر این که دمشق مخالف هرگونه خشونت و تندروی است، گفت: هر چند در سوریه شاهد تجاوزگری گروه‌هایی بودیم که در طول تاریخ، عادت به تجاوز به حقوق مظلومان داشتند، اما تا زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، حامی وحدت و پایداری کشورهای اسلامی در جبهه مقاومت باشند، این جبهه با قدرت به حرکت خود ادامه می‌دهد.
 
وزیر اوقاف سوریه با اشاره به دمشق هرگز اجازه ترویج بی‌بند و باری با نام اسلام در منطقه شام را نمی‌دهد، یادآور شد: همانطور که پیامبر اسلام(ص) فرمودند شام همانند ستون نوری است که از پیامبر(ص) و خاندان ایشان نشأت گرفته است. 
 
محمد عبدالستار السید با بیان اینکه وهابیون، ظلم‌های بزرگی را در حق مردم سوریه کرده و با گسترش عملیات تروریستی ملت ما را به خاک و خون کشیده‌اند، گفت: مقاومت، خط ایمان به خداست و همانطور که امام حسین(ع) فرمودند ما هرگز ذلت و خواری را نخواهیم پذیرفت و این موضوع مورد تاکید مردم سوریه است.
 
محمد عبدالستار السید در پایان سخنان خود از ایران به‌عنوان یکی از کشورهای حامی مقاومت نام برد و ابراز امیداوری کرد که جبهه مقاومت با حمایت ایران، پاسخ‌های دندان‌شکنی به تجاوز دشمنان بدهد.
انتهای پیام
captcha