عادی‌سازی روابط جلوه جدیدی از سازش‌ با اسرائیل است
کد خبر: 3857212
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
آیت‌الله تسخیری در سی‌و‌سومین کنفرانس وحدت:

عادی‌سازی روابط جلوه جدیدی از سازش‌ با اسرائیل است

گروه بین‌الملل ــ رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سی‌‌وسومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با تشریح تاریخچه عادی‌سازی روابط با اسرائیل، اظهار کرد: عادی‌سازی روابط جلوه جدیدی از رفتارهای سازش‌گرایانه برخی کشورها با اسرائیل است.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ آیت‌الله محمد‌علی تسخیری، رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب و مشاور عالی  مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، امروز، 23 آبان‌ماه در افتتاحیه سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، ضمن تبریک میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع) اظهار کرد: زمانی که آمریکا در دهه 80 میلادی نظم نوین جهانی را اعلام و به نظام‌های منطقه‌ای و امنیتی  از جمله جهان اسلام اشاره کرد، روند عادی سازی روابط شکل گرفت.

آیت‌الله تسخیری در ادامه با بیان این که عادی‌سازی روابط جلوه جدیدی از رفتارهای سازش‌گرایانه بود، گفت: در این راستا به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی برخی کشورها و ایجاد دفاتر حافظ منافع اسرائیل در این کشورها، شکلی رسمی به گروه‌ها و حامیان اسرائیل داد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با اسرائیل از سوی محور مقاومت و جهان اسلام را غیرقابل پذیرش برشمرد و آن را توطئه کشورهای غربی و حامیان آنها دانست.

یادآور می‌شود سی‌و‌سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با محوریت «وحدت امت در دفاع از مسجد‌الاقصی» صبح امروز، ۲۳ آبان، با سخنرانی حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان، در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران آغاز به کار کرد و تا شنبه، ۲۵ آبان ادامه دارد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha