رژیم صهیونیستی؛ تهدیدی برای همه کشورهای اسلامی
کد خبر: 3857591
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹
در بیانیه پایانی سی‌وسومین کنفرانس وحدت اسلامی تأکید شد؛

رژیم صهیونیستی؛ تهدیدی برای همه کشورهای اسلامی

گروه بین‌الملل ــ در بیانیه 10 بندی پایانی سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، تأکید شده که رژیم صهیونیستی نه فقط تهدیدی برای فلسطین است، بلکه تهدیدی برای همه کشورهای اسلامی به شمار می‌رود، که تجلی آن، تلاش برای تشکیل پیمان منطقه‌ای برای دخالت در امور منطقه، توسط رژیم صهیونیستی و با حمایت ایالات متحده امریکا است.

رژیم صهیونیستی؛ تهدیدی برای همه کشورهای اسلامیبه گزارش ایکنا، سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، شنبه شب 25 آبان‌ماه با صدور بیانیه 10 بندی به پایان رسید.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین والصلاة والسلام علی رسول الله وعلی آله الطییبین الطاهرین وصحبه المنتجبین ومن اهتدی بهداه الی یوم الدین.

به فضل الهی، سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران در تاریخ ۲۳ تا ۲۵ آبان‌ماه ۱۳۹۸، ۱۶ تا ۱۸ ربیع‌الاول‌ ۱۴۴۱هـ، همزمان با میلاد پر برکت رسول اعظم (ص) و نواده ایشان امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت با عنوان «وحدت امت در دفاع از مسجد الأقصی» با حضور علما، اندیشمندان ، پژوهشگران و نخبگان بیش از ۹۰ کشور جهان، برگزار گردید.

پیش از آغاز کنفرانس میهمانان و شرکت‌کنندگان، با حضور در مرقد امام راحل (ره) ضمن ادای احترام به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و احیاگر امیدهای آزادسازی فلسطین اشغالی و بیدارگر امت اسلام، با آرمان‌های ایشان تجدید بیعت کردند.

کنفرانس با خوش‌آمدگویی و بیانات آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آغاز گردید و سپس با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران رسماً کارخود را آغاز نمود. پس از آن با سخنرانی‌ها و بیانات میهمانان و شخصیت‌های مختلف ادامه پیدا کرد و میهمانان عالی‌مقام و در قالب ۲۹ نشست و کمیسیون تخصصی و جلسات اتحادیه‌های بین‌المللی تقریبی و شورای عالی مجمع، به ارائه مقالات و تبیین و مطالب دیدگاه‌های خود درباره موضوع کنفرانس پرداختند.

در دومین روز کنفرانس، شرکت‌کنندگان به محضر رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای (دام ظله العالی) رسیده و به رهنمودهای ایشان درباره موضوعات مختلف جهان اسلام و دعوت از کلیه نیروهای فعال در امت اسلام برای یاری‌رساندن به فلسطین و آزادسازی مسجد الأقصی گوش فرا دادند.

ایشان کمترین درجه وحدت میان مسلمانان را پرهیز جوامع، دولت‌ها، اقوام و مذاهب اسلامی از تعرض و ضربه‌زدن به یکدیگر و اتحاد در مقابل دشمن مشترک خواندند و فرمودند در مراتب باﻻتر کشورهای اسلامی باید با یکدیگر در علم، ثروت، امنیت و قدرت سیاسی در جهت دستیابی به تمدن نوین اسلامی هم‌افزایی و تلاش کنند.

ایشان در مورد قضیه فلسطین فرموده‌اند قضیه فلسطین و جنگ‌های خونین در یمن، غرب آسیا و شمال افریقا ناشی از پایبند نبودن به اصل پرهیز از معارضه و اتحاد در مقابل دشمن مشترک است و خاطرنشان کردند: امروز بزرگ‌ترین مصیبت دنیای اسلام قضیه فلسطین است که ملتی را از خانه و وطن خود آواره کردند.

همچنین ایشان اشاره کردند که توطئه‌های صهیونیستی علیه کشورهای اسلامی از طریق نفوذ به مراکز تصمیم‌گیری و تغییر محاسبات مسئولان به اجرا گذاشته می‌شود و می‌بایست با انجام وظایف و مسئولیت‌ها، در راه تحقق تمدن نوین اسلامی تلاش کرد.

پس از تبادل آرا در کمیسیون و نشست‌های کنفرانس، شرکت‌کنندگان به نتایج و توصیه‌های ذیل رسیدند:

۱- کنفرانس وحدت، امسال در شرایطی برگزار گردید که رویارویی سختی میان جبهه مقاومت که تن به ذلت نداده و خواهان صیانت از کرامت و عزّت و سربلندی امت است از یک‌سو و از سوی دیگر، جبهه استکبار که تمام توان و نیرو و امکانات خود را با هدف تحقیر امت و سلطه بر سرنوشت و مقدّرات مسلمانان و ایجاد تفرقه در میان آنها بسیج کرده است، در جریان است.

بر این اساس، شرکت‌کنندگان، کلیه آزادگان جهان را به هم‌افزایی تلاش و توان خود در حمایت از جبهه مقاومت حفظ عزّت و کرامت امت و همکاری در مقابله با تجاوزهای صهیونیسم و آمریکا، دعوت می‌نماید.

۲- مسجد الأقصی دارای تقدس خاصی در نظر همه مسلمانان است چرا که قبله اول مسلمانان و سومین حرم مقدس و محل إسراء پیامبر اکرم (ص) است. هر اهانتی به این مسجد، اهانت به همه مسلمانان است و لذا صهیونیست‌ها برای زیر پا گذاشتن عزت و کرامت و مقاومت مسلمانان، به این مسجد اهانت و بی‌احترامی می‌کنند. ما خواستار ثبت کلیه اقدامات جنایتکارانه و اهانت‌آمیز علیه این مسجد هستیم و برخورد قاطع با این اقدامات را از همه کشورها و ملت‌ها مطالبه می‌کنیم.

۳- امسال، ۵۰ سال از آتش‌زدن مسجد الأقصی به دست صهیونیست‌ها می‌گذرد؛ اقدامی که باعث خشم مسلمانان جهان و تأسیس سازمان کنفرانس اسلامی که به سازمان همکاری اسلامی تغییر نام یافت، گردید. این سازمان از حمایت از حقوق مسلمانان عاجز بوده و از حل مسائل کشورهای اسلامی در فلسطین و یمن و سوریه و بحرین و میانمار و سایر کشورها عاجز مانده است. لذا ما خواستار همکاری و افزایش تلاش‌ها و گردهمایی‌ها میان مسلمانان برای ارائه راهکارهای هم‌افزایی و افزایش تلاش‌ها و گردهمایی‌ها میان مسلمانان برای ارائه راهکارهای جدی و اقدامات فوری برای دفاع از مسجد الأقصی و حمایت از مقاومت اسلامی.

۴- شرکت‌کنندگان تأکید می‌نمایند که رژیم صهیونیستی نه فقط تهدیدی برای فلسطین است، بلکه تهدیدی برای همه کشورهای اسلامی به شمار می‌رود، که تجلی آن، تلاش برای تشکیل پیمان منطقه‌ای برای دخالت در امور منطقه، توسط رژیم صهیونیستی و با حمایت ایالات متحده امریکا است که سعی در ایجاد فتنه و ناآرامی و دخالت در امور داخلی کشورها دارد. ما تاکید می‌کنیم که آزادسازی فلسطین می‌بایست همراه با آزادی کامل سرزمین‌های اشغال‌شده توسط رژیم صهیونیستی و بلندی‌های جولان در سوریه و مزارع شبعا در لبنان باشد.

۵- مسجد الأقصی محور وحدت جهان اسلام است و همه ملت‌های مسلمان در این موضوع اتفاق نظر دارند اما تلاش برخی کشورهای مرتجع و مزدوران برای سازش و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و سرکوب مدافعان قدس و حامیان جبهه مقاومت، خیانتی فراموش‌نشدنی در حق امت اسلام است. لذا ما ضمن محکوم‌کردن این تلاش‌ها و خیانت‌ها، خواستار مقابله ملت‌ها با این تحرکات و اقدامات هستیم.

۶- شرکت‌کنندگان در کنفرانس مقاومت ملت فلسطین را در برابر تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی ارج نهاده و ضمن حمایت از راهپیمایی‌های بازگشت، محکوم‌کردن خشونت‌های رژیم صهیونیستی در سرکوب راهپیمایی بازگشت را خواستاریم.

۷- تجاوز مستمر به مسجد الأقصی، در چارچوب معامله قرن و یهودی‌سازی قدس صورت می‌گیرد. این اقدام توطئه خطرناکی علیه مقدمات اسلامی است که می‌بایست کشورهای اسلامی در مقابل آن موضع‌گیری جدی و قاطع داشته باشند.

۸- شرکت‌کنندگان در کنفرانس، تجاوزهای اخیر علیه ملت فلسطین و ترور رهبر مجاهد، بهاء ابوالعطا و تلاش نافرجام برای ترور أکرم العجوری از رهبران مبازر را محکوم می‌کنند و بر حق فلسطینیان در پاسخ به این تجاوزگری و شکستن محاصره غزه تأکید می‌کنند.

۹- شرکت‌کنندگان در کنفرانس که تعداد آنان به بیش از ۴۰۰ نفر رسید، با وجود مشکلاتی که در کشورهای خود داشتند، برای دفاع از قدس و مسجد لاقصی گرد هم آمدند تا اعلام کنند که موضوع فلسطین همچنان مهم‌ترین موضوع اصلی جهان اسلام است و تمام تلاش‌ها برای به فراموش سپردن یا تحریف و سازش در این خصوص محکوم به شکست است.

۱۰- شرکت‌کنندگان در کنفرانس، تشکر عمیق خود را به خاطر مواضع اصولی و مستحکم جمهوری اسلامی در دفاع از فلسطین و مسجد الأقصی و حمایت همه‌جانبه از جبهه مقاومت اعلام می‌نمایند و دشمنی‌ها و اقدامات نامشروع دولت آمریکا را در جنگ اقتصادی علیه ملت ایران و حمایت از گروه‌های تروریستی، محکوم می‌کنند و قدردانی خود را از تلاش‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مسیر وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان اظهار می‌نمایند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته»

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha