جزئیات هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در صفحات معارفی رسانه‌‌ها
کد خبر: 3857727
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱

جزئیات هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در صفحات معارفی رسانه‌‌ها

گروه اندیشه ــ مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌ معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی نشستی خبری به ارائه توضیحاتی در زمینه برگزاری هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت پرداخت.

به گزارش ایکنا؛ صفحات معارفی رسانه‌‌ها، امروز 26 آبان‌ماه روز کم‌‌خبری را سپری کردند و در این بین خبر برگزاری هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت که از سوی حجت‌الاسلام محمد‌علی خسروی، مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌ معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری ارائه شد، از اهمیت بیشتری برخوردار بود؛

فارس

صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز چهار خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «بیانیه پایانی سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی»، «برگزاری هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در ۴۰۰ شهر/ مشارکت خیران در آزمون» و «محافل قرآنی هفته وحدت در ۷ مسجد شهر تهران برگزار شد+تصاویر» هستند.

خبر «برگزاری هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در ۴۰۰ شهر/ مشارکت خیران در آزمون» مربوط به نشست خبری هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت است که امروز با حضور حجت‌الاسلام محمد‌علی خسروی مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌ معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و در بخش‌‌هایی از آن آمده است: معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد سعی کرده این سفره را در طول سال برای همه فراهم کند؛ برای کسانی که اهل هنر و ذوق هستند با برگزاری نمایشگاه و هفته‌های قرآن و برای گروه‌ها و مخاطبان مختلف با برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت این فرصت فراهم شده و عموم مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.

آزمون امسال در رشته‌های مختلف حفظ، ترجمه و تفسیر و معارف اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود و حتی کسانی که علاقه به یادگیری روخوانی قرآن هم دارند، می‌توانند در رشته‌ای جداگانه در آزمون شرکت کنند.

همچنین در بخش‌‌هایی از خبر «بیانیه پایانی سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی» می‌‌خوانیم: کنفرانس وحدت، امسال در شرایطی برگزار شد که رویارویی سختی میان جبهه مقاومت که تن به ذلت نداده و خواهان صیانت از کرامت و عزّت و سربلندی امت است، از یک‌سو و از سوی دیگر، جبهه استکبار که تمام توان و نیرو و امکانات خود را با هدف تحقیر امت و سلطه بر سرنوشت و مقدّرات مسلمانان و ایجاد تفرقه در میان آنها بسیج کرده است، در جریان است.

شرکت‌کنندگان تأکید می‌کنند که رژیم صهیونیستی نه فقط تهدیدی برای فلسطین، بلکه تهدیدی برای همه کشورهای اسلامی به شمار می‌رود که تجلی آن، تلاش برای تشکیل پیمان منطقه‌ای برای دخالت در امور منطقه، از سوی رژیم صهیونیستی و با حمایت ایالات متحده امریکا است که سعی در ایجاد فتنه و ناآرامی و دخالت در امور داخلی کشورها دارد. ما تأکید می‌کنیم که آزادسازی فلسطین می‌بایست همراه با آزادی کامل سرزمین‌های اشغال‌شده توسط رژیم صهیونیستی و بلندی‌های جولان در سوریه و مزارع شبعا در لبنان باشد.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار دو خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «جزئیات برگزاری هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت» و «بیانیه پایانی سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی» هستند.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز یک خبر را منتشر کرده است که تیتر آن عبارت از «آزمون سراسری قرآن و عترت در آحاد مردم جریان‌سازی می‌کند» است. در بخش‌‌هایی از این خبر که مربوط به صحبت‌‌های عبدالهادی فقهی‌‌زاده در نشست خبری هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت است، می‌‌خوانیم: امسال رشته‌های این آزمون محدودتر شده و منابع آزمون نیز که در سال‌های گذشته به موارد خاصی اختصاص یافته و شائبه‌هایی را ایجاد کرده بود، گسترده شده تا داوطلبان دستیابی بهتری به منابع آزمون داشته باشند.

آنچه در این میان مهم است، نقش جریان‌سازی این آزمون است که به عنوان یک آزمون گسترده ملی در صدها شهر برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار دو خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «آزمون سراسری قرآن و عترت سوم بهمن ماه برگزار می‌شود» و «مهم‌ترین نیاز خردمندان چیست؟» است.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت خبری را منتشر نکرده است.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار یک خبر پرداخته که تیتر آن «نمایشگاه کتاب «بهار مهربانی» برگزار می‌شود» است.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان نیز تا ساعت 14 امروز خبری را منتشر نکرده است.

انتهای پیام
captcha