برگزیدگان مسابقه «اشک‌ها و عبرت‌ها» معرفی شدند
کد خبر: 3857733
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰

برگزیدگان مسابقه «اشک‌ها و عبرت‌ها» معرفی شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مراسم قرعه‌کشی جشنواره اشک‌ها و عبرت‌ها که اربعین امسال به همت معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار شد، صبح امروز در محل این معاونت برگزار و 40 نفر از مجموع 534 نفری که نمره کامل را در این جشنواره کسب کرده بودند، به قید برگزیده شدند.

برگزیدگان مسابقه «اشک‌ها و عبرت‌ها» معرفی شدند

به گزارش ایکنا؛ در حاشیه نشست خبری هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت که صبح امروز 26 آبان‌ماه در معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار شد، نفرات برگزیده جشنواره «اشک‌ها و عبرت‌ها» که ایام اربعین امسال برگزار شده بود، به قید قرعه معرفی شدند.
قبل از مراسم قرعه‌کشی، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان توضیحاتی در مورد این جشنواره و نامگذاری آن پرداخت و گفت: در روایات رسیده در مکتب اهل بیت(ع)، حضرت امام حسین(ع) به قتیل‌العَبرات وصف شده‌اند. در منابع علمی و شروح روایی به کشته اشک‌ها معنا شده است. در کنار این معنا که البته قابل دفاع به نظر می‌رسد و معانی شایسته‌ای هم برای آن اظهار شده است، برخی محققان این عبارت را «قتیل العِبرات» خوانده‌اند و آن را به معنای کشته عبرت‌ها معنا کرده‌اند.
وی افزود: ما بین این دو معنا تلفیق ایجاد کردیم و امام حسین(ع) را که شهید عدالت و حق‌طلبی و پاسداری از سنت‌های اصیل دینی است، کشته اشک‌ها و عبرت‌ها نامیده‌ایم. به همین مناسبت، معاونت قرآن و عترت برای دومین بار در سال 98، مسابقه ملی با این عنوان را بر محور کتاب ارزشمند «پس از 50 سال» اثر فاخر «سیدجعفر شهیدی» برگزار کردیم. این مسابقات مورد استقبال قرار گرفت و اگرچه تبلیغات قابل توجهی نداشت، اما توانست مخاطبان گوناگونی را از سطوح مختلف مردمی جذب کند و حدود شش هزار نفر در آن حضور یابند.
فقهی‌زاده تصریح کرد: از مجموع حدود شش هزار نفر داوطلب و بیش از هشت آزمونی که به عمل آمد، بیش از 52 درصد نمره قبولی را کسب کردند. از مجموع حدود 52 درصد قبولی، 534 نفر نمره کامل امتحان را با وجود استاندارد بودن آزمون کسب کردند. از مجموع 534 نفر که تمام امتیازات لازم را کسب کرده بودند، قرعه‌کشی به عمل می‌آید و به تعداد 40 نفر، کمک‌هزینه 500 هزار تومانی سفر به عتبات عالیات اهداء خواهند شد.

انتهای پیام
captcha