اندیشه‌های وهابیت عامل اسلام‌هراسی در غرب است/ توطئه آمریکا علیه حزب‌الله  
کد خبر: 3857856
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
عالم اهل‌سنت لبنانی در گفت‌وگو با ایکنا:

اندیشه‌های وهابیت عامل اسلام‌هراسی در غرب است/ توطئه آمریکا علیه حزب‌الله  

گروه بین‌الملل ــ عضو تجمع علمای مسلمان لبنان با اشاره به تأسیس فرقه وهابیت از سوی استعمار انگلیس، اظهار کرد: برخی کشورهای غربی از وهابیت حمایت می‌کنند و همین حمایت‌ها سبب می‌شود که اندیشه‌های منحرف این گروه با نام اسلام رواج یابد و این اندیشه‌ها عامل اسلام‌هراسی در غرب است.

وحدت اسلامی بزرگترین سلاح مسلمانان است/ جریان‌های افراطی از زمان معاویه آغاز شد 

شیخ «صهیب حبلی»، عضو تجمع علمای مسلمان لبنان و رئیس انجمن تقریبی «الألفة» این کشور، در گفت‌وگو با ایکنا، به حمایت غربی‌ها از فرقه مزدور وهابیت و ترویج اندیشه‌های ضاله این فرقه با نام اسلام اشاره کرد و گفت: وهابیت را انگلیسی‌ها بنیان نهادند و ترویج اندیشه‌های این گروه و منتسب کردن آن به اسلام عامل اسلام‌هراسی در غرب است.
 
وی افزود: پدیده اسلام‌هراسی اقدامی خبیثانه برای تخریب اسلام و مخدوش کردن چهره این دین مبین است و وهابیون به این منظور پول زیادی برای طرح‌ها و پروژه‌های مخرب خود هزینه و تلاش می‌کنند اندیشه‌های گمراه خود را با نام اسلام ترویج دهند.
 
این عالم اهل‌سنت لبنانی تأکید کرد: تحریف دین اسلام و سوءاستفاده از دین برای تحقق منافع دنیوی و شخصی، از زمان بنی‌امیه آغاز شد و تا زمان ابن‌تیمیه و وهابیت ادامه پیدا کرد. در زمان حاضر نیز رژیم آل‌سعود از نام اسلام برای تحقق منافع خود سوءاستفاده می‌کند. متأسفانه اندیشه وهابیت در حال ترویج است و اقدامات جدی برای مقابله با این اندیشه منحرف و گمراه صورت نمی‌گیرد.
 
ریشه‌ جریان‌های تکفیری
 
شیخ صهیب حبلی در ادامه به ریشه‌یابی تشکیل جریان‌های افراطی و تکفیری در برخی کشورهای اسلامی پرداخت و گفت: اگر بخواهیم درباره ریشه‌های افراط‌گرایی و تکفیر از گذشته تاکنون صحبت کنیم، باید گفت نخستین زمانی که در امت اسلامی اختلاف پدید آمد، زمان معاویه بود و بر اثر این اختلافات، گروهی با کینه علیه اهل بیت رسول خدا(ص) شکل گرفت و شکاف میان امت اسلامی ایجاد شد. همانگونه که بر هیچ کس پوشیده نیست، این گروه کینه‌توز علیه امام علی(ع) نیز به مبارزه پرداخت.
 
عالم اهل سنت لبنانی در گفت‌وگو با ایکنا:وحدت اسلامی بزرگترین سلاح مسلمانان است/ جریان‌های افراطی از زمان معاویه آغاز شد 
 
توطئه آمریکا در اعتراضات لبنان
 
شیخ صهیب حبلی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به اعتراضات مردم لبنان و تداوم آن اشاره کرد و تصریح کرد: جنبش مردم لبنان در ابتدا خودجوش و مردمی بود، اما اکنون اینگونه نیست و اهداف خبیثانه‌ای پشت این خشونت‌ها و اعتراضات وجود دارد که از جمله آن‌ها شکست مقاومت و اخراج اعضای مقاومت از دولت است.
 
این روحانی اهل‌سنت لبنان ابراز کرد: این روزها آمریکا به طور علنی با سعد حریری، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان، در مورد تشکیل دولت گفت‌وگو کرده و شرط گذاشته است که اعضای حزب‌الله نباید در دولت جدید حضور داشته باشند. اما این مسئله هیچ‌گاه امکان‌پذیر نخواهد بود، چراکه جنبش مقاومت اسلامی لبنان در طول تاریخ در جهاد و مبارزه و تقدیم شهدا نقش بسزایی داشته است. بنابراین حضور نداشتن اعضای حزب‌الله در دولت جدید غیرممکن است، حتی اگر خون‌هایی در این راه ریخته شود.
 
وی با تأکید بر اینکه دولت جدید لبنان باید طرح هدفمند و هوشمندانه‌ای برای اداره این کشور داشته باشد، گفت: متأسفانه در لبنان برخی مواقع شاهد هستیم که مراکزی با عناوین قرآن و سنت نبوی راه‌اندازی می‌شود، اما در این مراکز به جای آموزش‌ صحیح دین اسلام و علوم قرآن، نسخه‌ای انحرافی از دین اسلام آموزش و ترویج داده می‌شود.
 
وحدت؛ بزرگ‌ترین سلاح مسلمانان
 
عضو تجمع علمای مسلمان لبنان وحدت امت اسلام را بزرگ‌ترین سلاح مسلمانان دانست و گفت: مشکلی که امروز مسلمانان و کشورهای اسلامی با آن مواجه هستند، تحقق وحدت و دستیابی به راه‌کارهای تحقق عینی و عملی آن است.
 
وی اضافه کرد: وحدت اسلامی به این معنا نیست که شیعه تبدیل به سنی یا سنی تبدیل به شیعه شود و هدف از این مقوله به معنای ذوب شدن در مذاهب دیگر نیست، بلکه همه ما باید در برابر مسائل بزرگ و سرنوشت‌سازی که امت اسلام را تهدید می‌کند متحد باشیم و روش قرآن نیز بر همین اساس است، همان‌طور که خداوند متعال در آیه 103 سوره آل‌عمران می‌فرماید: «واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا؛ همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید.»
 
رئیس انجمن تقريبي «الألفة» لبنان، که از میهمانان سی‌وسومین دوره کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران بود، این رویداد را اقدامی بسیار مهم و ارزشمند در جهت کاهش تنش‌ها میان مذاهب و اتحاد میان امت اسلام دانست، اما در عین حال تأکید کرد که اجرای مصوبات و توصیه‌های این کنفرانس به اهتمام و جدیت بیشتری نیاز دارد و شایسته است که کمیته‌هایی برای اجرای مصوبات و پیشنهادها تشکیل شود.
 
یادآوری می‌شود، سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با شعار «وحدت امت در دفاع از مسجدالاقصی» از 23 تا 25 آبان‌ سال جاری به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تهران برگزار شد و 350 اندیشمند و نخبه جهان اسلام و 250 شخصیت از علمای شیعه و سنی کشورمان در این کنفرانس حضور داشتند.
 
وحدت اسلامی بزرگترین سلاح مسلمانان است/ جریان‌های افراطی از زمان معاویه آغاز شد 
 
گفت وگو از فرشته صدیقی 
انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۲۳:۳۲
0
0
عجب
captcha