اجرای طرح «معارج» در مهد قرآن فاطمة الزهرا(س) زارچ
کد خبر: 3857965
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵

اجرای طرح «معارج» در مهد قرآن فاطمة الزهرا(س) زارچ

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ طرح «معارج» با موضوع حفظ سوره به سوره از سوی مهد قرآن فاطمةالزهرا(س) زارچ برگزار می‌شود.

محمدرضا خوشنویس، مدیر مؤسسه مهد قرآن حضرت فاطمه الزهرا(س) زارچ در گفت‌وگو با ایکنا درباره طرح «معارج»، گفت: این طرح با محوریت حفظ سوره به سوره قرآن با هدف ایجاد انگیزه در میان افراد مستعد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در فاز اول این طرح که دو ترم به طول می‌انجامد، حفظ سوره‌های منتخب چون واقعه، الرحمن، ملک و یاسین و ... انتخاب شده است و پس از استعدادیابی و شناسایی ظرفیت و توانمندی آنها در زمینه حفظ کل قرآن، در دوره اصلی این طرح حضور پیدا خواهند کرد و به سمت حفظ کل می‌روند.

خوشنویس با اشاره به گروه مخاطب این طرح، بیان کرد: متقاضیان گروه سنی شکوفه‌ها 3 تا 6 سال، نوجوانان و جوانان می‌توانند در این دوره حضور پیدا کنند. همچنین طول زمانی این طرح، سه‌ماهه است که ترم پاییز از هفته دوم مهرماه آغاز شده است و تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت. ترم بعدی نیز از هفته دوم دی‌ماه آغاز خواهد شد و تا پایان سال ادامه دارد.

وی اظهار کرد: سومین سالی است که این طرح در حال اجرا است و حافظان دوره گذشته این طرح، تاکنون موفق به حفظ 15 جزء از قرآن با رویکرد تدبر و توجه در آیات شده‌اند.

یادآور می‌شود، مؤسسه مهد قرآن حضرت فاطمة‌الزهرا(س) زارچ در یزد، بلوار دهه فجر، کوی مریم‌آباد، کوچه مسجد امام حسن(ع) قرار دارد.

انتهای پیام
captcha