نیازمند فرهنگ مسئولیت‌پذیری در عقبه‌های پیش‌ روی کشور هستیم
کد خبر: 3858060
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
حاجی‌میرزایی:

نیازمند فرهنگ مسئولیت‌پذیری در عقبه‌های پیش‌ روی کشور هستیم

گروه جامعه ــ وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی بانوان و خانواده خیرین مدرسه‌ساز با بیان اینکه در فرهنگ دینی ما مسئولیت ملازمه آگاهی است، گفت: کشور ما در شرایط فعلی به چنین روحیاتی نیاز دارد.

نیازمند فرهنگ مسئولیت‌پذیری در عقبه‌های پیش‌روی کشور هستیمبه گزارش خبرنگارایکنا؛ سومین همایش ملی بانوان و خانواده خیرین مدرسه‌ساز با شعار «بانوی ایرانی؛ مدرسه مهربانی» امروز سه‌شنبه، ۲۸ آبان‌ماه، با حضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و با حضور بیش از ۶۰۰ نفر از بانوان خیّر مدرسه‌ساز در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سه مفهوم کلیدی تعیین‌کننده است، اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز احساس مسئولیت اجتماعی را در جامعه گسترش می‌دهند و برای درد و رنج‌های آن هزینه می‌کنند. متأسفانه در جامعه ما مطالبه‌گری تبدیل به فرهنگ شده است و هر کسی در هر جایگاهی برای مطالبه‌گری احساس وظیفه می‌کند، در حالی که در فرهنگ دینی ما مسئولیت ملازمه آگاهی است و کشور ما در شرایط فعلی به چنین روحیاتی نیاز دارد.

وی ادامه داد: فرهنگی که از سوی خیرین مدرسه‌ساز اشاعه داده می‌شود، کشور را آباد می‌کند. کشور برای عقبه‌های پیش‌ روی خود به این فرهنگ و مسئولیت‌پذیری نیاز دارد. مدرسه کانون یادگیری و نبض زندگی و جایگاهی است که ظرفیت فکر و توانمندی‌های جامعه را شکل می‌دهد. مدرسه موقعیتی برای یادگیری است و خیرین ما را در شکل‌گیری این مدارس یاری می‌کنند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه کانون تربیت با روح مسئولیت جمع می‌شود، افزود: علی‌رغم همه تلاش‌ها، نیاز‌های گسترده و عمیقی در کلان‌شهر‌ها و حاشیه شهر‌ها به منظور بازسازی و نوسازی مدارس داریم. حدود ۳۰ درصد مدارس به بازسازی، تجهیز و نوسازی نیاز دارند.
 
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از بانوان خیّر مدرسه‌ساز و خانواده‌های پیشگام در امور خیر و تجهیز مدارس سیل‌زده و زلزله‌زده با اهدای لوح یادبود تجلیل شد.
انتهای پیام
captcha