شناسایی عاملان اصلی حمله به مصلای شهرستان قدس
کد خبر: 3858214
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
فرماندار شهرستان قدس خبر داد:

شناسایی عاملان اصلی حمله به مصلای شهرستان قدس

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ فرماندار شهرستان قدس از شناسایی عاملان اصلی حمله به مصلی و هتک حرمت قرآن خبر داد و بیان کرد: این آشوبگران به زودی دستگیر خواهند شد.

به گزارش ایکنا؛ طی روزهای گذشته، جمعی از آشوبگران با حمله به مصلای نماز جمعه شهرستان قدس در غرب استان تهران، این مکان را تخریب کرده و بخش‌هایی از آن را به آتش کشیدند. این افراد در اقدامی بی‌سابقه، با جمع کردن قرآن‌های موجود در قفسه‌های مصلی در یک نقطه، آن‌ها را به آتش کشیده و حرمت کتاب الهی را شکستند.

در این راستا خبرنگار ایکنا به گفت‌و‌گو با لیلا واثقی، فرماندار شهرستان قدس، پرداخت که در ادامه آن را می‌خوانید؛

واثقی اظهارکرد: بحث بنزین، تنها بهانه‌ای برای اغتشاش‌گران و غارتگران بود که با سوء‌استفاده از این قضیه، آشوب کرده و اغتشاشات اخیر را به وجود آوردند. کسانی که به به هیچ چیز اعتقاد ندارند، دست به هر کاری می‌زنند که آتش زدن قرآن‌ها و تخریب اموال عمومی و غارت فروشگاه‌های شهر از جمله این اعمال است.

فرماندار شهرستان قدس، گفت: سؤال اینجاست که اگر این افراد تنها برای افزایش قیمت بنزین و به خاطر مردم این اقدامات را انجام دادند، چرا دست به غارت اموال همین مردم شریف زدند؟ چرا اقدامات غیر اخلاقی از جمله آتش زدن قرآن کریم، از بین بردن اموال عمومی مردم و ... را انجام می‌دهند؟

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که این آشوبگران را اشرار خواندند، ادامه داد: مردم عزیز و مسئولان شهرستان قدس محکم و استوار در برابر این آشوبگران ایستادند. البته خسارات فراوانی از سوی آشوبگران به اموال عمومی شهر وارد شده که باید برآوردها جهت تعیین خسارت انجام و سپس، نسبت به تعمیر نقاط آسیب‌دیده ازجمله مصلی اقدام کرد که البته این کار نیز ظرف چند روز آینده به سرعت انجام خواهد شد.

فرماندار شهرستان قدس گفت: خوشبختانه از دو شب گذشته به این نتیجه رسیدیم که محل تجمع آشوبگران بیشتر در قهوه‌خانه‌های سطح شهر است که در این محل‌ها پس از مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی به صحن خیابان‌ها آمده و آشوب می‌کردند. در این راستا تاکنون نزدیک به 95 درصد قهوه‌خانه‌ها پلمپ شده و همزمان نیز بسیاری از اشرار توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند.

واثقی در پایان سخنان خود در این زمینه تصریح کرد: عامل حمله به مصلی و دفتر امام‌جمعه شهرستان و نیز عامل حمله به دفتر نگهبانی فرمانداری شهرستان شناسایی شده و ان‌شاءالله به زودی دستگیر خواهند شد.

انتهای پیام
captcha