زیبایی‌شناسی مصحف‌نگاری ایرانی ـ اسلامی واکاوی می‌شود
کد خبر: 3858341
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

زیبایی‌شناسی مصحف‌نگاری ایرانی ـ اسلامی واکاوی می‌شود

گروه هنر ــ نشست «واکاوی زیبایی‌شناسی مصحف‌نگاری ایرانی ـ اسلامی، از قرآن‌های خطی تا قرآن‌های چاپ معاصر» به همت معاونت قرآن و عترت و پژوهشگاه فرهنگ و هنر شنبه، دوم آذرماه، برگزار می‌شود.

زیبایی‌شناسی مصحف‌نگاری ایرانی ـ اسلامی بررسی می‌شود
به گزارش ایکنا، نشست «واکاوی زیبایی‌شناسی مصحف‌نگاری ایرانی ـ اسلامی، از قرآن‌های خطی تا قرآن‌های چاپ معاصر» با حضور اسماعیل بنی‌اردلان، استاد دانشگاه و پژوهشگر هنر اسلامی و حمید‌رضا قلیچ‌خانی، استاد خوشنویس در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار خواهد شد. این برنامه با همکاری معاونت قرآن و عترت و پژوهشگاه فرهنگ و هنر شنبه، دوم آذرماه، برگزار خواهد شد.
 
در این گزارش آمده، این برنامه بنا به توصیه عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبنی بر نگرش تخصصی میان‌رشته‌ای به مباحث قرآن کریم برگزار می‌شود. در همین راستا معاونت قرآن و عترت با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات سلسله نشست‌های تخصصی را برگزار خواهد کرد.

در این جلسات تهدید‌ها و فرصت‌ها در سه بخش زیبایی‌شناسی هنر کتابت قرآن، اثربخشی تولیدات قرآنی کودک و نوجوان و کاربردی‌سازی مطالعات قرآنی مدنظر قرار خواهد گرفت.

گام اول این جلسات روز شنبه، ۲ آذرماه، در مکان پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار خواهد شد. حضور در این نشست برای عموم رایگان است.
انتهای پیام
captcha