محاکمه توهین‌کنندگان به قرآن در نروژ  
کد خبر: 3858434
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
رئیس اداره امور دینی ترکیه خواستار شد؛

محاکمه توهین‌کنندگان به قرآن در نروژ  

گروه بین‌الملل ــ رئیس اداره امور دینی ترکیه اهانت به ساحت مقدس قرآن در نروژ را یک اقدام تحریک‌آمیز توصیف کرد و محاکمه توهین‌کنندگان به کلام وحی را خواستار شد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از وبگاه خبری «ترک پرس»، «علی ارباش»، رئیس اداره امور دینی ترکیه، در توئیتی به اهانت یک گروه ضداسلامی به قرآن کریم در نروژ واکنش نشان داد.
 
ارباش در این توئیت تأکید کرد: اقدام تحریک‌آمیز یک گروه ضداسلامی به قرآن کریم، که از حدود خود تجاوز و به این کتاب آسمانی اهانت کردند، دلیل روشنی است که اسلام‌هراسی در اروپا در سال‌های اخیر افزایش یافته است.
 
رئیس اداره امور دینی ترکیه افزود: این اقدام تحریک‌آمیز را، که موجب آزار همه مسلمانان و تضعیف صلح جهانی می‌شود، به شدت محکوم می‌کنم و از مقامات نروژی می‌خواهم که عاملان این هتک حرمت را محاکمه کنند و به آنان اجازه ندهند که چنین اقداماتی را تکرار کنند.
 
وزارت خارجه ترکیه نیز دوشنبه، 27 آبان‌ماه، در بیانیه‌ای این اقدام اهانت‌آمیز را محکوم و بر لزوم پیشگیری از اقدامات مشابه و همچنین احضار مرتکبان این جنایت به دادگاه تأکید کرد.

شنبه، ۲۵ آبان‌ماه، «آرنی تومر»، رئیس گروه افراطی «اسلامی‌سازی در نروژ را متوقف کنید»، قصد سوزاندن نسخه‌ای از قرآن را داشت که پلیس از این اقدام جلوگیری کرد، اما وی در اقدامی دیگر به ساحت قرآن اهانت کرد.

انتهای پیام
captcha