کتابگردی به پویشی ثمربخش تبدیل شده است/ وعده پویشگران؛ فردا در کتاب‌فروشی‌های کشور
کد خبر: 3858518
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴
پیام دبیر هفته کتاب/

کتابگردی به پویشی ثمربخش تبدیل شده است/ وعده پویشگران؛ فردا در کتاب‌فروشی‌های کشور

گروه ادب ــ دبیر هفته کتاب در پیامی به مناسبت ششمین دوره کتابگردی اظهار کرد: پویش ملی کتابگردی همزمان با آخرین پنج‌شنبه هفته کتاب، ۳۰ آبان‌ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود و اکنون پس از شش سال به دلیل حضور اصحاب هنر و اندیشه و فکر به پویشی پُرشور و ثمربخش تبدیل شده است.

کتابگردی به پویشی ثمربخش تبدیل شده است/وعده ما فردا ۳۰ آبانبه گزارش ایکنا به نقل از ستاد خبری بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، پیام نیکنام حسینی‌پور، دبیر هفته کتاب و مدیرعامل خانه کتاب به مناسبت ششمین آیین «کتابگردی» پیامی صادر کرد که این پیام به این شرح است:

کتابفروشی‌ها، کانون‌های فرهنگی بر محور کتاب هستند و در هرکجا که باشند، چه در محله‌ها و چه در مجموعه‌های تجاری در زمره فرهنگی‌ترین فروشگاه‌ها به شمار می‌روند. این واحدهای صنفی کارکردی دوگانه دارند؛ از یک سو کالاهای آن‌ها از جنس هنر، آگاهی و دانش است و از سوی دیگر به عنوان کانون‌های فرهنگی، پاتوق اهل فرهنگ و محل تردد و گفت‌و‌گوی فرهیختگان، نخبگان و اندیشمندان هستند.

این کارکرد دوگانه کتابفروشی‌های محلی نه تنها موجب ارتقای سطح فرهنگی مناطق شهری می‌شوند، بلکه در درازمدت و به نحو غیرمستقیم، کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارند.

پویش ملی کتابگردی که با هدف حمایت مادی و معنوی از این کانون‎‌های فرهنگی ایجاد شده، همزمان با آخرین پنج‌شنبه هفته کتاب، ۳۰ آبان‌ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود و اکنون پس از شش سال به دلیل حضور اصحاب هنر و اندیشه و فکر به پویشی پُرشور و ثمربخش تبدیل شده است.

بنابراین از همه فعالان و دست‌اندرکاران عرصه نشر اعم از پدیدآورندگان، ناشران، کتابفروشان، چاپخانه‌داران، مراکز توزیع کتاب، همچنین تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی و سازمان‌های مردم نهاد و مروجان کتابخوانی، خبرنگاران حوزه کتاب، اهالی فرهنگ و هنر و دانش‌آموزان، دانشجویان و خانواده‌ها دعوت می‌کنم با شرکت در پویش «کتابگردی» و خرید کتاب، «حال خوش خواندن» را با دوستان و عزیزانشان تقسیم کنند. وعده دیدار ما پنج‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه در کتابفروشی‌های سراسر کشور.

بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از ۲۳ آبان ماه در سراسر کشور آغاز شده است و تا ۳۰ آبان‌ماه ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha