مساجد البرز؛ میزبان شنبه‌های با کتاب
کد خبر: 3858573
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷

مساجد البرز؛ میزبان شنبه‌های با کتاب

کانون خبرنگاران نبأ ــ همزمان با سراسر کشور مساجد استان البرز نیز میزبان پویش مردمی «شنبه‌های با کتاب» است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛  پویش مردمی «شنبه‌های با کتاب» در مساجد استان البرز همزمان با سراسر کشور، ویژه کتابخانه‌‌های مساجد و عموم نمازگزاران اجرا می‌شود.

این طرح به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی آغاز شده است و به مدت یک سال هر شنبه در تمامی مساجدی که کتابخانه دارند اجرا خواهد شد و محوریت اصلی اجرای طرح، کتابخانه‌های مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

این طرح سه مرحله دارد؛ مرحله اول این طرح به‌گونه‌ای است که کانون‌های فرهنگی مساجد با مشورت امام جماعت مسجد کتابی با محوریت توجه به قشر کودک و نوجوان که مورد اشاره و توصیه مقام معظم رهبری نیز باشد و یا هر کتاب ارزشی را که سبب ارتقای معرفت و یا اخلاق جوانان باشد، شناسایی می‌کنند و در مرحله دوم، امام جماعت مسجد در فاصله میان نماز مغرب و عشاء یا بعد از اقامه نماز، خلاصه‌ای از کتاب منتخب را برای نمازگزاران بازگو می‌کند تا معلومات و معارف اهل نماز افزایش پیدا کند.

مرحله سوم این طرح انس با کتاب معرفی شده است؛ لذا حلقه‌های مطالعاتی به همت نمازگزاران تشکیل می‌شود و راجع به کتاب خوانده شده تبادل‌ نظر انجام می‌گیرد و انتقادات، سؤالات و شبهات مطرح و پاسخ داده می‌شود.

محمد قاسمی

انتهای پیام
captcha