گیوم دساینت مارک: ۸۰ درصد قربانیان تروریسم مسلمان هستند
کد خبر: 3858725
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴

گیوم دساینت مارک: ۸۰ درصد قربانیان تروریسم مسلمان هستند

دیگر رسانه‌ها ـ رییس انجمن قربانیان تروریسم فرانسه در حاشیه کنفرانسی بین المللی در شهر نیس فرانسه اعلام کرد که ۸۰ درصد قربانیان تروریسم مسلمان هستند.

به گزارش خبرگزاری ایکنا به نقل از شفقنا، «گیوم دساینت مارک» روز گذشته (پنج شنبه) در حاشیه کنفرانس بین المللی قربانیان تروریسم در شهر نیس فرانسه با اعلام این مطلب افزود که مسلمانان اولین گروهی هستند که از تروریسم آسیب دیده اند و تبیین این موضوع در اروپا باید مورد تاکید قرار بگیرد.

وی تاکید کرد : بعضی به اشتباه گمان می کنند که تنها مسلمانان حمله های تروریستی را ترتیب می دهند و قربانیان از میان غیرمسلمانان هستند؛ این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد.

رییس انجمن قربانیان تروریسم فرانسه خاطر نشان کرد که بسیاری از مسلمانان قربانی تروریسم به این همایش بین المللی دعوت شده اند تا جهانیان را نسبت به این موضوع آگاه کنند که مسلمانان نیز از قربانیان حملات تروریستی هستند.

همایش بین المللی قربانیان تروریسم از روز گذشته (پنج شنبه) با حضور ۴۵۰ قربانی از ۸۰ کشور در شهر نیس فرانسه آغاز به کار کرد و قرار است تا فردا (شنبه) ادامه داشته باشد.

از تاثر برانگیزترین حوادث تروریستی علیه مسلمانان که جهان را با شوک مواجه کرد می توان به حادثه تروریستی نیوزلند اشاره کرد؛ حمله تروریستی به دو مسجد «نور» و «لینوود» در شهر «کرایست ‌چرچ» نیوزلند در ۱۵ مارس (۲۴ اسفند) که دستکم ۵۰ کشته بر جا گذاشت که اکثر قربانیان را مهاجران و پناهجویان مسلمان تشکیل می دادند.

حضور نظامی ائتلاف سعودی در یمن از ۴ سال و نیم گذشته و کشته شدن ده ها هزار تن از ساکنان بی گناه این کشور و کشتار فلسطینیان در راهپیمایی های اعتراضی از دیگر نمونه های تروریسم علیه مسلمانان است.

در ایران نیز تاکنون ۱۸ هزار نفر بر اثر اقدامات تروریستی از سوی برخی گروهک های وابسته به شهادت رسیده اند که از مهم ترین آنها می توان به گروهک منافقین اشاره کرد که مورد حمایت همه جانبه امریکا و برخی کشورهای غربی هستند.
انتهای پیام
captcha