دلالان حوزه گردشگری سلامت ساماندهی و بکارگیری می‌شوند
کد خبر: 3861139
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
نیکزادفر:

دلالان حوزه گردشگری سلامت ساماندهی و بکارگیری می‌شوند

گروه سلامت ــ مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهانگردی با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ای برای گردشگری سلامت به صورت پایلوت در دو شهر آستارا و بیله‌سوار از وضعیت دلالی و نابسامانی در این حوزه انتقاد کرد و گفت: حوزه گردشگری سلامت را تصحیح و حتی دلالان را بعد از ساماندهی به شکل مناسبی به کار می‌گیریم.

دلالی در گردشگری سلامت آینده این صنعت را از بین می‌برد؛ احتمال به کارگیری دلالان به صورت رسمیبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ خشایار نیکزادفر، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهانگردی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز ۱۱ آذرماه، با حضور در نشستی خبری، با اشاره به احتمال لغو روادید روسیه برای تور‌های گروهی ایران، اظهار کرد: این کار بر عهده شرکت مادر تخصصی گذاشته شده و قرار است درآمد آن صرف تبلیغات گردشگری ایران در روسیه شود.

وی افزود: ایران در روسیه تبلیغات بسیار ضعیفی داشته و جاذبه‌های مورد علاقه شهروندان روسی مانند کوه‌نوردی، اسکی و سواحل خلیج فارس به درستی به آنان معرفی نشده است.

نیکزاد‌فر همچنین از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی در بهمن‌ماه سال جاری، خبر داد و تصریح کرد: این نمایشگاه قرار است ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه سال جاری، در مساحتی بالغ بر ۴۰ هزار متر مربع در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی ایران برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به مصوبه ایجاد هزار سرویس بهداشتی در استاندارد‌های گردشگری، گفت: ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای این موضوع در نظر گرفته شده است. در حال آماده سازی ۵۵۴ سرویس هستیم و تا کنون ۲۰۰ سرویس نیز آماده شده است.

نیکزادفر با اشاره به آغاز به کار سامانه بلیط الکترونیک برای کاخ‌ موزه و اماکن تاریخی کشور در سال ۱۳۸۶ اظهار کرد: از آن زمان تا کنون ۷۵ درصد کاخ ‌‎موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت پوشش سامانه بلیط الکترونیکی قرار گرفته‌اند و امیدواریم تا پایان امسال این میزان به ۸۵ درصد برسد.

وی همچنین در رابطه با ساماندهی‌خانه‌های مسافر نیز اظهار کرد: ۳۰۰ هزار خانه مسافر در سراسر کشور وجود دارد که در همین راستا ۲۴ هزار واحد ساماندهی شده‌اند. همچنین سامانه‌ای برای خانه‌های مسافر ایجاد شده است تا مسائل آموزشی در این سامانه به مدیران این خانه‌ها ارائه شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهانگردی در پاسخ به ایکنا، در رابطه با اقدامات این شرکت در حوزه گردشگری سلامت نیز گفت: رسالت ما در این حوزه سود مالی نیست بلکه کسب وجهه برای کشور است؛ گردشگری سلامت حوزه‌ای پول‌ساز است و متأسفانه دلالان زیادی نیز به این حوزه ورود پیدا کرده‌اند و در حال تخریب چهره ایران هستند، به طوری که گردشگران گرجستانی و آذربایجانی اخیرا به دلیل این وضعیت، ترکیه را جایگزین ایران کرده‌اند.

وی افزود: اخیرا سفیر عمان در ایران نیز از هزینه‌های گران برای گردشگران سلامت این کشور به وزیر میراث فرهنگی شکایت کرده بود، با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که این هزینه‌تراشی از سوی رانندگان فرودگاه امام خمینی(ره) انجام شده است.

نیکزاد‌فر با بیان اینکه حوزه گردشگری سلامت را تصحیح و حتی دلالان را بعد از ساماندهی به شکل مناسبی به کار می‌گیریم، گفت: دو شهر آستارا و بیله‌سوار را به عنوان پایلوت انتخاب کرده و سامانه‌ای را در آن‌ها طراحی کرده‌ایم تا گردشگران سلامت بتوانند از طریق آن، خدمات مورد نیاز شامل پزشک و بیمارستان را انتخاب کنند. همچنین کانتری برای حمل و نقل گردشگران سلامت در فرودگاه امام خمینی(ره) مستقر کرده‌ایم تا این مسافران اسیر دلال‌های مسافربر نشوند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهانگردی تأکید کرد: اگر بتوانیم دلالی در این حوزه را با همکاری سایر ارگان‌های ذی‌نفع ساماندهی کنیم، وضعیت این حوزه از گردشگری روبه بهبود می‌رود، در غیر این صورت نباید آینده‌ای برای این صنعت متصور شد.

نیکزاد‌فر در ادامه این نشست از برگزاری شب یلدا در کاخ نیاروان خبر داد و گفت: کیف الکترونیک، بلیط الکترونیک و آماده کردن زیرساخت کارت ارزی متصل به شبکه شتاب برای گردشگران خارجی از دیگر اقدامات این شرکت است. تمامی اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری به بخش خصوصی واگذار شده و این شرکت فقط نقش تسهیلگری و نظارت دارد.

وی در رابطه با اقدامات این شرکت در حوزه گردشگری مذهبی کشور نیز گفت: این شرکت ورود ویژه‌ای به این حوزه ندارد، اما خانه‌های مسافر و مهمانسرا‌ها را در شهر‌هایی که پذیرای این گردشگران است، آماده می‌کند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهانگردی گفت: مالکیت تمامی املاک سازمان جهانگردی و ایرانگردی به این شرکت واگذار شده است، این در حالی است که بسیاری از املاک نام‌برده شامل مهمانسراها، هتل‌ها و ... در تصرف برخی ارگان‌های دیگر است. ۶۸ درصد این املاک تا سال ۸۹ تحویل این شرکت شد، اما حدود ۲۵۰ ملک باقی‌مانده است که امیدواریم با رایزنی‌های صورت گرفته وزیر میراث با این ارگان‌ها به نتیجه برسد.
انتهای پیام
captcha