گفت‌وگو با قاریان و معرفی جلسات در «محله تلاوت»
کد خبر: 3861178
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

گفت‌وگو با قاریان و معرفی جلسات در «محله تلاوت»

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ برنامه «محله تلاوت» همراه با بخش‌های مختلف به صورت زنده طی روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 18 از شبکه رادیویی قرآن پخش می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ برنامه «محله تلاوت» طی روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 18 تا 19 از شبکه رادیویی قرآن به صورت زنده پخش می‌شود. این برنامه شامل بخش‌هایی همچون تلاوت هدیه، با مشاهیر، تقلیدخوانی، یادمان، تا نیایش، محافل مشترک، تلاوت تماشایی، شاهد عینی، تلاوت‌های جدید، تلاوت‌های درخواستی، قرآن و ترجمه و کلام بزرگان است.

بخش «تلاوت هدیه» به صورت روزانه به پخش تلاوت‌های اول بار پخش با صدای قاریان مشهور جهان اسلام در مدت زمان پنج‌دقیقه می‌پردازد. بخش «با مشاهیر» به آشنایی با زندگی قاریان جهان اسلام می‌پردازد که با قالب گفت‌وگومحور ترجمه شده و شنبه‌ها پخش می‌شود.

همچنین، در بخش تقلیدی‌خوانی نیز قاریان مختلف از روی تلاوت مشاهیر، تلاوت‌های تقلیدی انجام می‌دهند و پخش می‌شود. بخش یادمان نیز به آشنایی با زندگی قاریان ایرانی می‌پردازد. همچنین، تا نیایش، ابتهال‌ها و مناجات‌ مبتهلین مصری با ترجمه عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی است که یکشنبه‌ها پخش می‌شود.

در بخش محافل مشترک نیز گزیده‌ای از تلاوت‌های یک یا چند قاری که در مناسبت‌های مختلف مانند ولادت‌ها، مراسم تجلیل و مراسم سالگرد اساتید اجرا شده، در روز یکشنبه پخش می‌شود. همچنین، در بخش تلاوت‌های تماشایی، تلاوت‌های کوتاه قاریان مصری پخش می‌شود که همزمان بر روی کانال برنامه در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

بخش شاهد عینی این برنامه به پخش خاطرات جامعه قرآنی کشور و شنوندگان برنامه، از حضور در محافل قرآنی می‌پردازد و دوشنبه‌ها پخش می‌شود. بخش تلاوت‌های اخیرا انجام شده نیز مجموعه‌ای از آخرین تلاوت‌هایی است که در یک هفته انجام می‌شود و در روز چهارشنبه پخش می‌شود. بخش تلاوت‌های درخواستی، به صورت روزانه در  چهار بخش کوتاه پنج‌دقیقه‌ای ارائه می‌شود.

در بخش قرآن و ترجمه، به صورت روزانه یک آیه از قرآن با صدای اساتید و ترجمه مرحوم قادرپناه در مدت یک دقیقه پخش می‌شود. کلام بزرگان بخش دیگری از محله تلاوت است که شخصیت‌های مختلف درباره اهمیت و آشنایی قرآن در حدود یک دقیقه صحبت می‌کنند.

یادآور می‌شود، در این برنامه به صورت روزانه با اساتید و قاریان کشور ارتباط تلفنی برقرار شده که به معرفی خود و جلسات آموزش قرآن خود می‌پردازند و درخواست‌های تلاوت و پیشنهادات خود را نیز ارائه می‌دهند.

انتهای پیام
captcha