تلاش یك میلیون نفری قرآنیان دانشگاه‌ها در جشنواره‌های قرآن و عترت
کد خبر: 3861376
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶

تلاش یك میلیون نفری قرآنیان دانشگاه‌ها در جشنواره‌های قرآن و عترت

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ قائم مقام دبیر سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان كشور این جشنواره را حاصل 15 ماه تلاش بیش از یك میلیون مسئولان قرآنی دانشگاه‌های سراسر كشور بیان كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالمجید طالب‌تاش، قائم مقام دبیر سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان كشور، صبح امروز، 12 آذرماه در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان كه در مسجد پردیس واحد شیراز در حال برگزاری است، گفت: این جشنواره محصول 15 ماه تلاش بیش از یك میلیون قرآنیان دانشگاهی كشور است.

وی افزود: همه دانشگاه‌های كشور اعم از پیام‌نور، وزارت علوم، وزارت بهداشت، فرهنگیان، فنی و حرفه‌ای، آزاد اسلامی و غیره از مهر سال 1397 ثبت‌نام از متقاضیان مسابقات قرآنی را آغاز كردند و در هر دانشگاهی حداقل 50 هزار نفر دانشجو ثبت‌نام كرد كه این تعداد در دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 100 هزار نفر بود.

طالب‌تاش با بیان اینكه در خرداد 98 مسابقات درون دانشگاهی در سطح دانشگاه‌های كشور برگزار شد، گفت: هر دانشگاهی برگزیده‌های مسابقات خود را به سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان به دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان میزبان این دوره از جشنواره معرفی كرد.

رئیس پژوهشكده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با یادآوری اینكه طی حكمی از سوی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان میزبان این جشنواره انتخاب شد، گفت: در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری یك شورای فعالیت‌های قرآن و عترت تشكیل شد كه همه دانشگاه‌ها در آن عضو هستند.

وی با ذکر اینكه شیراز را به دلیل وجود بارگاه ملكوتی حرم حضرت شاهچراغ(ع) به‌عنوان میزبان این جشنواره انتخاب كردیم، گفت: به‌منظور اجرای این جشنواره كمیته‌هایی هم در تهران و هم در شیراز تشكیل شده و جلسات متعددی برگزار شد و این جلسه چكیده زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی دست اندركاران آن است كه جای قدردانی دارد.

طالب‌تاش با بیان اینكه این جشنواره دارای سه بخش كتبی و معارفی، هنری، ادبی و پژوهشی و همچنین بخش شفاهی است، گفت: آزمون معارفی به‌صورت كتبی در 9 استان كشور اجرا شد كه 240 نفر از دانشجویان سراسر كشور در آن شركت داشتند و در نهایت 27 نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند. در بخش هنری، ادبی و پژوهشی نیز 640 اثر به دبیرخانه جشنواره به میزبانی شیراز ارسال شد و در نهایت 48 اثر به عنوان برگزیده انتخاب شدند و در این جلسه از برگزیدگان این بخش‌ها تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به اینكه در شیراز مسابقات بخش شفاهی در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، دعاخوانی، تواشیح و حفظ قرآن برگزار می‌شود،‌ گفت: مسابقات بخش شفاهی از صبح امروز آغاز و تا فردا شب ادامه خواهد داشت و فردا شب نیز همكاران ما تا صبح نتایج مسابقات را مشخص كرده و در مراسم اختتامیه جشنواره كه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهند شد، برگزیدگان را معرفی و تجلیل خواهند كرد.در بخش شفاهی 48 نفر و 3 گروه تواشیح تجلیل خواهند شد و از تمام دست‌اندركاران و همكاران برگزاری این جشنواره تقدیر می‌کنم.

انتهای پیام
captcha