«فکه» ویژه آذرماه منتشر شد
کد خبر: 3861377
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

«فکه» ویژه آذرماه منتشر شد

گروه جهاد و حماسه ــ تازه‌ترین شماره ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فکه ویژه آذرماه در پیشخوان نشریات قرار گرفت.

فکه ویژه آذرماه منتشر شدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ صد و نودونهمین شماره ماهنامه فکه که به صاحب امتیازی مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه منتشر شده به عناوینی مانند بسیج جهان، مشاطه‌های جدید، آگاهی اساس امنیت و پایداری، توطئه جدید با نگاهی به ناآرامی‌های عراق، حرف‌های کهنه‌ای که تکرار می‌شوند، ویژگی‌های مجلس هم‌تراز انقلاب اسلامی، استعفا از تاریخ، مصائب نویسندگی برای شهدا و پرونده ویژه حسین دارابی، شهید مدافع حرم اختصاص یافته است.

سرمقاله این ماهنامه به هفته بسیج پرداخته و با عنوان «بسیج جهان»، حرکت بسیج را محدود به ایران ندانسته است. علی حسین‌پور ادامه می‌دهد: عراق، لبنان، سوریه و دیگر کشور‌ها از این الگوی امام بهره‌برداری کرده‌اند. دشمن از این حرکت رو به رشد به شدت عصبانی و نگران است. امروز اگر حادثه‌ای در این کشور‌ها اتفاق بیفتد، به برکت وجود این جریان عظیم به شکل احسن به اتمام می‌رسد. تأثیر شکل‌گیری این نهاد را می‌توان در راهپیمایی عظیم اربعین دید که چگونه هر ساله مسلمانان را یکپارچه و یک‌صدا در این راه مقدس بسیج می‌کند.

در پرونده ویژه در بخشی از وصیت‌نامه شهید حسین دارابی آمده است: اصولی وجود دارد که آدم می‌تواند با توجه به آن‌ها به سعادت دنیا و آخرت برسد، یکی از این راه‌ها که من درک کردم، استفاده عملی از قرآن است. وصیتی به بچه حزب اللهی‌ها می‌کنم و آن هم این است که در قبال انقلاب احساس تکلیف کنند و ننشینند گوشه‌ای و نگاه کنند و مشکلات را به گردن دیگران بیندازند.

مادر شهید درباره فرزندش می‌گوید: روز ۱۹ مرداد از صبح، حال عجیب و غریبی داشتم. حاجی هم طور خاصی بود، اما مثل من بی‌تاب نبود. نشسته بودیم که بی‌هوا گفت: «خانم! حسین دیگه حالش خوب نمی‌شه». فقط آنقدر جان داشتم که بریده بریده بپرسم، حاجی تو رو خدا بگو حسین چی شده؟ چشم‌هایش سرخ شد و با بغض گفت: حسین رفت. همه دنیا جلوی چشم‌هایم سیاه شد. نمی‌دانم چقدر گذشت. خانه شلوغ شد. همهمه شد. اشک‌هایم مثل باران بهاری تند و بی‌محابا می‌آمدند، اما بغض سنگین روی سینه‌ام ذره‌ای سبک نمی‌شد.

مسعود سیدی‌زاده دوست صمیمی شهید نیز می‌گوید: آخرین باری که دیدمش با دوست مشترکمان سید حامد بیرون رفته بودیم. سال ۹۴ رفت و آمدهایش به سوریه زیاد شده بود. از حامد جویای حالش شدم. گفت از منطقه برگشته و به آمل رفته. دو سه روز بعد بود که خبر بیماری حاجی به گوشم رسید. سال‌های ۹۲ اوج جنگ داعش، حسین در حلب مأموریت داشت که شیمیایی می‌زنند و گاز شیمیایی داخل ریه‌هایش می‌ماند. حالا بعد از چند سال بروز کرده بود و در نهایت عفونت به ریه‌اش زد و حاج حسین شهید شد.

پایان‌بخش این ماهنامه کتابنامه است که به تازه‌های نشر اختصاص یافته است. «من سعیدم» روایت زندگی شهید مدافع حرم سعید علیزاده، «چشمان خاکی» خاطرات جانباز علیرضا قلی‌پور، «صلابت چشمان جابر» برگرفته از زندگی شهید مدافع حرم محسن حججی، «من و جنگ» برگرفته از خاطرات یک رزمنده، «قرن غلبه» تاریخ یهود و صد سال اشغالگری صهیونیست و «روز‌های شاد آسمانی» آشنایی با ایام غدیریه از جمله این کتاب‌هاست.

یادآور می‌شود، ماهنامه «فکه» با بهای ۱۲ هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha