آغاز رقابت مرتلان جشنواره ملی قرآن دانشجویان در بخش آقایان
کد خبر: 3861387
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱

آغاز رقابت مرتلان جشنواره ملی قرآن دانشجویان در بخش آقایان

گروه مسابقات ــ با برپایی آئین افتتاحیه سی و چهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان، رقابت‌ها در رشته قرائت ترتیل قرآن در بخش آقایان آغاز شد.

آغاز رقابت مرتلان جشنواره ملی قرآن دانشجویان در بخش آقایانبه گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به شیراز؛ دقایقی پس از برپایی آئین افتتاحیه سی‌وچهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور که از صبح امروز، 12 آذرماه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی برپا شد، رقابت‌های رشته قرائت ترتیل دانشجویان در بخش آقایان آغاز شد. در این بخش 19 نفر از مرتلان با قضاوت اساتید و داوران بین‌المللی کشورمان چون غلامرضا شاه‌‌میوه ،علی‌اکبر حسینی، سعید رحمانی و مهدی دغاغله با هم در حال رقابت هستند.

علی عزتی، رئیس کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی درباره قرعه‌های این رشته، افزود: قرعه‌های رشته قرائت ترتیل با فاصله یک نفر و با فرصت مرور پنج‌دقیقه‌ای به شرکت‌کنندگان اعطا می‌شود و هر نفر حداکثر هفت دقیقه اجرا می‌کند.

وی درباره قرعه‌های رشته قرائت تحقیق قرآن که از شامگاه گذشته به قاریان داده شده بود، افزود: قرعه آنها با چهارگزینه از سوره‌های هود آیات 112 تا 116، نمل آیات 59 تا 62، اعراف آیات 90 تا 95 و انعام آیات 108 تا 111 اعلام شد که هر قاری می‌تواند به انتخاب خود یکی را اجرا کند. همچنین ادامه رقابت آقایان در سالن صدرا و سینا دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواهد بود و رقابت بانوان در دو سالن طبقه B هتل پارس از ساعت 14:30 انجام می‌شود.

از هر رشته 19 شرکت‌کننده از دانشگاه‌های مختلف به مرحله کشوری این دوره از مسابقات راه پیدا کردند. همچنین احتمال برگزاری فینال در دو رشته قرائت تحقیق قرآن و حفظ کل وجود دارد که در این صورت پس از نماز مغرب و عشا فردا، 13 آذرماه بر گزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، آیین اختتامیه سی‌وچهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان دانشگاهیان کشور، پنجشنبه، ۱۴ آذرماه در حرم حضرت احمد ابن موسی(ع) با حضور مدیران ارشد همه دستگاه‌های دانشگاهی برگزار خواهد شد.

همچنین آقایان برگزیده رشته قرائت تحقیق و حفظ کل به هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان که از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان وابسته به جهاددانشگاهی هر دو سال یکبار برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha