استقبال دانشجویان از مسابقات قرآن را بیشتر مغتنم شمارید
کد خبر: 3861569
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
آیت‌الله دژکام:

استقبال دانشجویان از مسابقات قرآن را بیشتر مغتنم شمارید

گروه مسابقات ــ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: امیدوارم سطح برنامه‌های قرآنی سال به سال بالا‌تر رود تا بتوانیم از حضور نخبه‌های جوان قرآنی در این قبیل مسابقات و همایش‌ها کمال بهره‌وری را داشته باشیم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در گفت‌وگو با ایکنا، درباره نقش مسابقات در ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی در بطن و متن جامعه، اظهار کرد: قرآن کریم پیشنهاددهنده بهترین روش زندگی برای انسان‌ است. پس باید با این کتاب آسمانی ارتباط بیشتری گرفت و عمیق‌تر در آن کنکاش کرد به ویژه دانشجویان که نقش‌آفرینان آینده جامعه هستند.

وی ادامه داد: جوانان عزیز هر قدمی که در راستای آشنایی با قرآن برمی‌دارند، نفعش نه‌تنها به خودشان، بلکه به تمام افراد جامعه خواهد رسید. مسلماً این نوع همایش‌ها و مسابقات مفید و ارزشمند و یکی از راه‌های انس است.

دژکام تصریح کرد: البته امیدوارم سطح این برنامه‌ها سال به سال بالا‌تر رود و عمق پیدا کند تا بتوانیم از این حضور نخبه‌های جوان قرآنی در این قبیل مسابقات و همایش‌ها کمال بهره‌وری را داشته باشیم. ما باید از این جمع‌ها، راه حل‌های مشکلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را از دیدگاه قرآن بیابیم و اینگونه کار بزرگی انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه براساس بیانیه گام دوم انقلاب باید به سمت تمدن‌سازی اسلامی برویم، اظهار کرد: مسلماً اساس و پایه این تمدن، تعالیم قرآن و آموزه‌های کلام وحی است. این‌گونه حرکات چون همایش‌ها و مسابقات برای مقدمه خوب است، اما نباید در این حد متوقف شویم، بلکه باید در سطح جامعه مسئله‌شناسی کنیم تا گره‌های مسائلی که در حال حاضر داریم، باز شود. چیزی که در افق گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند.

یادآور می‌شود، سی‌و‌چهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز از 12 تا 14 آذرماه برگزار شد. همچنین اختتامیه این جشنواره نیز، پنجشنبه، 14 آذرماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر احمد بن موسی الکاظم(ع) با حضور مسئولان و مدیران ارشد همه دستگاه‌های دانشگاهی برپا شد. همچنین آقایان برگزیده رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل به هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان که از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان وابسته به جهاددانشگاهی هر دو سال یکبار برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha