آیین افتتاحیه‌ای که در سخنرانی‌ها گم شد/ حضور پررنگ مسئولان استانی
کد خبر: 3861577
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
در حاشیه روز نخست رقابت‌های جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان

آیین افتتاحیه‌ای که در سخنرانی‌ها گم شد/ حضور پررنگ مسئولان استانی

گروه مسابقات ــ روز نخست سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان با برگزاری آیین افتتاحیه آغاز شد؛ مراسمی که شاهد حضور پررنگ مسئولان استانی و تعدد سخنرانی‌ها بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به شیراز؛ دومین روز از سی و چهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور، 12 آذرماه با حضور متسابقان بر سر مزار شهدای گمنام و سپس آیین افتتاحیه این دوره از رقابت‌ها آغاز شد.
جشنواره‌ای که بخش آوایی آن از 12 تا 13 آذرماه به مدت دو روز در چهار سالن مجزا همراه خواهد بود. برنامه‌ای که برخلاف غالب مراسمی که با تأخیر همراه است، به صورت منظم برگزار شد؛ حرکت به سمت مجتمع فرهنگی پیامبر اعظم(ص) و تذکر و راهنمایی نمایندگان و راهنماهایی از قشر دانشجو برای آغاز به موقع مراسم افتتاحیه از محسنات این جشنواره بود؛ نطمی که در برنامه‌های معدودی شاهد آن هستیم.
استفاده از ظرفیت و پتانسیل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز علاقه‌مند به خدمت‌رسانی به سایر دانشجویان که بعضاً از تشکل‌های فرهنگی و همچنین انجمن اسلامی و بسیج دانشگاه بودند، مزیت دیگری بود که خالی از لطف نبود.
آیین افتتاحیه ای که در سخنرانی ها گم شد/ حضور پررنگ مسئولان استانی از امام جمعه تا استانداربا وجود بُعد مسافت و دوری راه و نامساعد بودن وضعیت جوی، انتظار می‌رفت که مسئولان استانی یا مدیران دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها حضور کمتری داشته باشند، اما مسئولان یکی پس از دیگری در مراسم حاضر شدند. تعدد سخنرانی‌ها از مواردی بود که موجب خستگی مخاطبان می‌شد؛ مخاطبانی که بعضاً با کودکان خود در این مراسم حاضر شده بودند.
همزمان با این مراسم، به دلیل فشرده بودن حجم برنامه‌ها، مرتلان در بخش آقایان در نوبت صبح به رقابت پرداختند و به همین دلیل از حضور در مراسم افتتاحیه بازماندند. در نوبت عصر نیز شاهد رقابت قاریان و مؤذنان و همچنین حافظان 20 و 10 جزء در بخش آقایان و رقابت قرائت تحقیق در بخش بانوان بودیم. رقابت‌ها در بخش آقایان تنگاتنگ و نفس‌گیر بود و حدود 8 نفر از 19 شرکت‌کننده به مرحله فینال راه پیدا خواهند کرد.
دوری نسبی سالن مسابقه رقابت‌های آقایان به ویژه در رشته قرائت و اذان و نبود وسیله ایاب و ذهاب، نبود تبلیغات شهری جذاب و مناسب با زیبایی بصری و حضور اندک تماشاچیان و قرآن‌دوستان به دلیل گمنامی محل برگزاری رقابت‌های بخش آقایان از دیگر مواردی است که در نخستین روز رقابت‌ها ملموس بود.
اما اعطای کارنامه‌های هر متسابق پس از اجرا، همراه با رهنمودهای استاد راهنمای حاضر در سالن و نظارت مستمر ناظران از روند برگزاری مسابقات، گعده‌های قرآنی دانشجویان در لابی‌ها و راهروهای اتاق‌ها از دیگر مواردی بود که در حاشیه این رقابت‌ها رخ داد و می‌توان به آن اشاره کرد.
آیین افتتاحیه ای که در سخنرانی ها گم شد/ حضور پررنگ مسئولان استانی از امام جمعه تا استانداریادآور می‌شود، سی و چهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان به میزبانی دانشگاه آزاداسلامی شیراز از 12 تا 14 آذرماه با شعار «گام دوم انقلاب اسلامی در پرتو قرآن کریم» در حال برگزاری است. همچنین اختتامیه این جشنواره نیز، پنج‌شنبه، 14 آذرماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر احمد بن موسی الکاظم(ع) با حضور مسئولان و مدیران ارشد همه دستگاه‌های دانشگاهی برگزار خواهد شد.
همچنین آقایان برگزیده رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل به هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان که از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان وابسته به جهاددانشگاهی هر دوسال یکبار برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha