رقابت دانشجویان نخبه قرآنی در سایه کم‌توجهی شبکه‌های تخصصی رسانه ملی
کد خبر: 3861582
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷

رقابت دانشجویان نخبه قرآنی در سایه کم‌توجهی شبکه‌های تخصصی رسانه ملی

گروه مسابقات ــ سی وچهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور با وجود تلاش‌ها برای پوشش رسانه‌ای، با کم‌توجهی مواجه شد.

رقابت دانشجویان نخبه قرآنی در سایه کم‌توجهی شبکه‌های تخصصی رسانه ملیبه گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا از شیراز؛ سی‌وچهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در حالی رقابت‌هایش را آغاز کرد که رادیو قرآن و شبکه قرآن و معارف سیما، که رسالت اصلی و مهم‌شان اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و جشنواره‌های قرآنی است، حضور جدی نداشتند.

علی عزتی، رئیس کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، در این باره گفت: از رسانه‌های حوزه فرهنگی و قرآنی دعوت شد. لذا هماهنگی‌هایی را با رادیو قرآن و شبکه قرآن و معارف سیما انجام دادیم و مقرر شد رادیو قرآن فینال رقابت‌های قرائت تحقیق آقایان را ضبط و به صورت تولیدی در وقت مناسب پخش کند.

وی ادامه داد: به عنوان جامعه قرآنی از این دو رسانه انتظار داشتیم که به معنای واقعی برآورده نشد. برای برگزاری جشنواره قرآن و عترت و اتمام آن بسیار تلاش شد. به جای اینکه رسانه ملی به دنبال انتشار و پوشش خبر این گونه برنامه‌ها باشد، ما مسئولان برگزاری باید با تلاش بسیار از آنها بخواهیم که برای پوشش خبری برنامه حضور پیدا کنند.

عزتی با تأکید بر اینکه تأثیرگذاری محافل و مسابقات قرآن به ویژه در میان جوانان بیش از هر فعالیت دیگری است، افزود: متأسفانه در افتتاحیه شاهد حضور هیچ کدام از این دو رسانه نبودیم، اما رسانه‌های مکتوب و رسانه‌های استان فارس حضور خوبی داشتند و رادیو پیام نیز پس از افتتاحیه ارتباط تلفنی برقرار کرد.

وی با اشاره به اینکه مگر رسالت و وظیفه ذاتی رادیو قرآن و شبکه قرآن و معارف سیما غیر از پوشش برنامه‌های قرآنی است، تأکید کرد: مگر غیر از این است که برگزیدگان رشته قرائت تحقیق و حفظ کل آقایان به مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان اعزام می‌شوند. البته قول‌های مساعدی نیز برای پخش زنده اختتامیه جشنواره از سوی رادیو قرآن و شبکه قرآن داده شده است؛ اما این مهم است که به مرحله عمل برسد یا خیر.

یادآور می شود، سی‌وچهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان به میزبانی دانشگاه آزاداسلامی شیراز طی سه روز برگزار شد و امروز 14 آذرماه به کار خود پایان می‌دهد. اختتامیه در حرم مطهر احمد بن موسی الکاظم(ع) با حضور مسئولان و مدیران ارشد همه دستگاه‌های دانشگاهی برگزار خواهد شد. بخش‌هایی از مراسم اختتامیه جشنواره به صورت زنده از ساعت 10:45 تا 11:30 از رادیو قرآن پخش می‌شود.

انتهای پیام
captcha