شاهد رشد کیفی حافظان قرآن هستیم/ ستایش از تعیین داور بومی در ترکیب هیئت داوران
کد خبر: 3861650
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶
گفت‌وگو با محمد عباسی درباره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان/

شاهد رشد کیفی حافظان قرآن هستیم/ ستایش از تعیین داور بومی در ترکیب هیئت داوران

گروه مسابقات ــ داور بخش صوت در سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور گفت: استفاده از داور بومی دارای مقبولیت نزد جامعه قرآنی، متسابقان و هیئت داوران و کمیته فنی داوران، روش خوبی است که در این دوره شاهد آن هستیم.

محمد عباسی، داور بخش صوت سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ درباره سطح اجرای حفاظ، اظهار کرد: با توجه به چندین دوره داوری که در ادوار گذشته داشته‌ام، در این دوره، شاهد رشد کیفی حسن حفظ حفاظ بودم.
وی با اشاره به اینکه اکثر حفاظ در این زمینه روند روبه رشدی داشته‌اند، ادامه داد: این علاوه بر نشان دادن ارتقای سطح آموزش عمومی و تخصصی در استان‌ها، حکایت از این است که متسابقان دانسته‌اند که اگر می‌خواهند حافظ قرآن باشند و در مسابقات حائز رتبه ،شوند باید در صوت، لحن و تجوید و حسن حفظ تبحر پیدا کنند و لذا در این زمینه تلاش و سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ حال ممکن است در کنار آن نیز از آموزش‌هایی بهره‌مند شده باشند.
عباسی در پاسخ به این سؤال که آیا جشنواره و محافل قرآنی جایگاه واقعی خود را میان مردم پیدا کرده است، گفت: چون جامعه هدف این جشنواره دانشجویان است، بنابراین طبیعی است که در جشنواره ملی قرآن و عترت، عموم مردم نقش نداشته باشند، زیرا این کار تخصصی است، اما در عین حال این امر نافی نیازمندی به حضور مردم نیست.
داور بخش صوت این جشنواره تأکید کرد: باید تبلیغات به اندازه‌ای خوب و درست باشد که مردم از برگزاری این جشنواره مطلع باشند و در سالن‌ها حضور داشته باشند که این وظیفه صدا و سیما و دیگر رسانه‌های تبلیغاتی و خبرگزاری‌ها است.
وی ادامه داد: شاید دلیل دیگر حضور کمرنگ مردم این است که ایام برگزاری مسابقات در روزهای اداری است و لذا شاهد این حضور کمرنگ هستیم و حال اینکه اگر این جشنواره طی ایام تعطیل برگزار می‌شد، قطعاً با شکوه‌تر و بهتر بود؛ چنان که معمولاً در دیگر مسابقات و جشنواره‌ها شاهد آن هستیم.
عباسی درباره بهره‌مندی از استاد و داور قرآن بومی متخصص در ترکیب داوری، اظهار کرد: داور بومی دارای مقبولیت در ترکیب هیئت داوران تمهید شده است که این طرح خوبی است تا از داشته‌های استان میزبان استفاده شود، اما به شرط اینکه آن داور در نزد جامعه قرآنی، متسابقان و هیئت داوران و کمیته فنی داوران مقبولیت داشته باشد.
یادآور می‌شود، سی و چهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز از 12 تا 14 آذرماه در حال برگزاری است. اختتامیه این جشنواره نیز، پنج‌شنبه، 14 آذرماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر احمد بن موسی الکاظم(ع) با حضور مسئولان و مدیران ارشد همه دستگاه‌های دانشگاهی برگزار خواهد شد.
همچنین آقایان برگزیده رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل به هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان راه پیدا می‌کنند که از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان وابسته به جهاددانشگاهی هر دوسال یکبار برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha