مخالفت شدید آیت‌الله نوری‌ همدانی با طرح جدید بانکداری بدون ربا؛ طرح به ربا رسمیت می‌بخشد
کد خبر: 3861779
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲

مخالفت شدید آیت‌الله نوری‌ همدانی با طرح جدید بانکداری بدون ربا؛ طرح به ربا رسمیت می‌بخشد

گروه اقتصاد ــ آیت‌الله العظمی نوری همدانی با انتقاد از طرح جدید مجلس در زمینه بانکداری، حوزه را مخالف این طرح دانست و تأکید کرد: این طرح به رباخواری بانک‌ها رسمیت می‌بخشد.

به گزارش ایکنا، آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی، امروز 13 آذرماه در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با انتقاد از طرح جدید مجلس درباره بانکداری گفت: طرحی در مجلس وجود دارد که به رباخواری به عنوان قرض رسمیت می‌بخشد. اخيراً عده‌ای ازاساتيد محترم كه در اقتصاد كار كردند در نامه‌ای به ما اين موضوع را متذكر شدند.

این مرجع تقلید افزود: پول گرفتن برای تأخیر در ادای دین رباخواری است و ربا از گناهان بزرگ محسوب می‌شود که قرآن کریم بارها درباره آن هشدار داده است.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: متأسفانه روند بانک‌ها اصلاح نشده است؛ در بعضي از بانک‌ها پولی که به عنوان قرض می‌دهند در ابتدا سودی برمی‌دارند که رباست و در ادامه تأخیر در ادای دین را به صورت روزشمار حساب می‌کنند و ربا چندبرابر می‌شود، حال می‌خواهند این موضوع را رسمیت ببخشند.

این مرجع تقلید ادامه داد: تاکنون نامه‌های زیادی در این زمینه برای ما نوشته شده است؛ فردی مثلاً 200 میلیون تومان قرض گرفته اما بعد از مدتی به میلیارد تبدیل شده است. امیر مؤمنان فرمود که اگر خداوند بخواهد برای هر قومی هلاکت اقتصادی به وجود آورد ربا را ظاهر می‌کند.

وی اظهار کرد: حوزه علمیه با این طرح مخالف است و نظر کسانی که این طرح را به مجلس برده‌اند حجت نیست. این طرح ربا را رسمی می‌کند و حوزه در این باره ساکت نخواهد بود.

آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر اهتمام حوزه به نهج‌البلاغه، بیان کرد: بعد از قرآن کتابی به جامعیت نهج‌البلاغه نداریم و باید در حوزه به آن توجه لازم را داشته باشیم

وی یکی از معجزات امیرمؤمنان را خطبه‌ها و کلمات ایشان دانست و ابراز کرد: امروز بدخواهان بیان می‌کنند که شیعه نهج‌البلاغه را درست کرده اما علامه امینی خطبه شقشقیه را از 26 کتاب اهل سنت نقل می‌کند که قبل از تولد سیدرضی نقل کرده بودند.

انتهای پیام
captcha